کودکان و نوزادان دزفولی در صدر ابتلا به کرونا

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: موارد مثبتی از ابتلای کودکان و نوزادان به کرونا در سطح کشور و از جمله دزفول داشتیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مریم نعمانی رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: موارد مثبتی از ابتلای کودکان و نوزادان به کرونا ویروس از ابتدای امر در سطح کشور از جمله دزفول داشتیم، ولی این موارد در شرایط جدید بیشتر دیده می‌شود و اسهال و استفراغ از مهمترین علامت‌های ابتلا به کووید ۱۹ در بین کودکان هستند.

او افزود:  علائم کرونا در بین کودکان فصلی و به صورت آلرژی نیست و نباید منتظر علائم تنفسی برای کودکان باشیم اگرچه ممکن است فرد آبریزش بینی و دیگر علائم معمول را نیز داشته باشد و بعد از یک هفته دچار تب شود.

نعماتی در ادامه بیان داشت: از والدین در خواست می شود از همراهی کودکان در مراکز خرید و سایر مناطق شلوغ جلوگیری کنند و  بر ضرورت استفاده از ماسک و آموزش محافظت فردی به کودکان تاکید  شود چراکه کودکان بمب کرونا هستند و در صورت ابتلا، بیماری را به راحتی به سایر افراد خانواده منتقل می‌کنند.

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بازگشایی بخش جدید کرونا در بیمارستان دزفول ناراحت کننده است؛ هرچه بخش‌ها بیشتر شوند، همکاران بیشتر درگیر می‌شوند و پرستاران در حالیکه وارد تعطیلات نوروز می‌شویم برای دومین سال باید به دور از خانواده در شیفت باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود اینکه بار‌ها از مردم خواسته شده درصورت مشاهده علائم کرونا به سرعت به بیمارستان مراجعه کنند باز هم دیر مراجعه می‌کنند گاه مشاهده شده با وجود علائم قلبی بیمار از ترس کرونا به بیمارستان منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.