مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود

میر محمدصادقی گفت: خط اضطراری طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان، اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود میر محمدصادقی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سامانه دوم آبرسانی اصفهان شامل خط انتقال آب و تصفیه خانه‌ای به ظرفیت حدود ۹.۶ متر مکعب بر ثانیه است که مشکلات کمبود آب شرب استان اصفهان در پیک مصرف را مرتفع می‌سازد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که استان اصفهان حدود ۴ تا ۵ متر مکعب بر ثانیه کمبود آب دارد، خاطرنشان کرد: تونل ۲۷ کیلومتری این سامانه به اتمام رسیده است، اما خط انتقال آب آن در حال ساخت است و پیش‌بینی‌می‌شود خط اضطراری طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان، اردیبهشت سال آینده به بهره برداری برسد.

او با بیان اینکه بهره برداری از این خط اضطراری حدود ۳.۲ متر مکعب بر ثانیه از کمبود آب شرب استان را جبران می‌کند، گفت: با اجرای  طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ مشکل آب شرب اصفهان برای چند سال حل می‌شود.

میرمحمدصادقی با اشاره به طرح استراتژیک سد و تونل سوم کوهرنگ، خاطر نشان کرد: تونل سوم کوهرنگ با طول حدود ۲۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده و سد آن با حجم ۳۸۵ میلیون متر مکعب و ارتفاع ۱۴۰ متر، در سرچشمه رودخانه زاینده‌رود در حال احداث است که تا کنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این که طرح ساماندهی رودخانه زاینده‌رود از دیگر طرح‌های در دست اجرای شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است، افزود: با همکاری صنف کشاورزان بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر جاده در دو طرف رودخانه زاینده‌رود به منظور دسترسی، کنترل حریم بستر آن احداث شده است.

او با اشاره به پر و مسدود المنفعه شدن بیش از پنج هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز خاطر نشان کرد: با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی اصلاح و تعدیل پروانه ۱۵ هزار حلقه چاه مجاز در استان انجام و حدود یک هزار و ۸۰۰ کنتور هوشمند نیز بر روی چاه‌ها نصب شد.

میر محمد صادقی افزود: سه هزار و ۱۰۰ دستگاه و ادوات غیر مجاز حفاری  نیز تا کنون توقیف شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این که برنامه سازگاری با کم آبی استان اصفهان در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مصوب شده است، تصریح کرد: تعامل سازنده‌ای میان دستگاه‌های مرتبط با آب در استان اصفهان با راه‌اندازی این کارگروه ایجاد شده است.

او در پایان گفت: در بخش عمده‌ای از صنایع استان اصفهان شامل فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، پالایشگاه و نیروگاه‌های برق، پساب جایگزین آب خام شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.