مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

بیمه سلامت تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران کرونایی را پرداخت می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: این سازمان با پوشش بیمه‌ای مبتلایان به کرونا، اضطراب و نگرانی روحی آنان در خصوص هزینه‌های بالای درمان را کاهش می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، شاهدخت فتحی بیرانوند،مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به تاثیرات مثبت روحی پوشش بیمه سلامت برای بیماران کرونایی افزود: عوارض و تاثیرات کرونا بر سلامت جسمی و روحی فرد خدشه وارد می‌کند و بررسی‌های میدانی نشان داده که این ویروس یک عامل بیماری زا است و به نوعی اضطراب بیمار را بیشتر خواهد کرد.

او اظهار کرد: یکی از عوامل بهبودی مبتلایان به کرونا، بهبود سیستم ایمنی بدن است تا فرد بتواند بر این ویروس غلبه کند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان تصریح کرد: باید در شرایطی که فرد کرونایی اضطراب ناشی از بیماری را دارد بتوان وضعیت روحی مناسبی برای وی فراهم کرد تا با نگرانی‌های روحی، سیر بیماری طولانی‌تر و جبران‌ناپذیر نباشد.

فتحی بیرانوند گفت: در این راستا بیمه سلامت در حمایت از بیماران کرونایی، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بالا بودن نرخ درمان، هزینه‌های ناشی از درمان این بیماری را پرداخت می‌کند.

او  اظهار کرد: بیمه سلامت تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران کرونایی را پرداخت می‌کند.

به گفته فتحی بیرانوند ۶۰ درصد جمعیت لرستان معادل یک میلیون و ۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

تعداد مبتلایان به کرونا در این استان تاهفتم اسفندماه به ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر رسیده است و تاکنون یک هزار و ۳۴۸ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر، دلفان و سلسله، دورود و ازنا در وضعیت زرد و رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار