تست مشمشه بر روی اسب‌ها در بافق انجام شد

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق گفت: تست مشمشه در جمعیت اسب‌های متمرکز باشگاهی و سوار کاری این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  فرزانه سالاری سرپرست شبکه دامپزشکی بافق با بیان اینکه بیماری مشمشه یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که از تک سمی‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود، گفت: این بیماری با درگیر کردن دستگاه تنفس در انسان می‌تواند کشنده باشد.

او با اشاره به ضرورت انجام تست مشمشه در جمعیت اسب شهرستان، افزود: سالانه یک نوبت تست این بیماری بر روی جمعیت اسب شهرستان صورت می‌گیرد و نمونه‌های خون اخذ شده برای انجام تست‌های لازم به آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی کشور ارسال می‌شود و نتیجه آن به باشگاه‌های سوارکاری اعلام می‌گردد.

سالاری ادامه داد: چنانچه تست اسبی مثبت باشد، نسبت به معدوم سازی آن و ایجاد شرایط قرنطینه‌ای و ضد عفونی نواحی آلوده و ممنوعیت تردد هرگونه اسب اقدام می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در بهمن ماه سال جاری تعداد ۳۶ راس اسب مورد خونگیری و تست سرمی مشمشه قرار گرفته اند که خوشبختانه با توجه به اعلام نتایج آزمایشگاهی هیچ مورد مثبتی از بیماری در شهرستان بافق مشاهده نگردید.

فرزانه سالاری در پایان اظهار داشت: افرادی که اسب از بیرون از شهرستان خریداری می‌کنند، می‌بایست برای جلوگیری از انتقال این بیماری به شهرستان، اسب آن‌ها به همت شبکه دامپزشکی شهرستان مبدا مورد آزمایش قرار گیرد و مجوز سلامت دریافت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار