معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان:

سه مورد جدید ویروس کرونای انگلیسی در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

طباطبایی گفت: سه مورد جدید ویروس کرونای انگلیسی در سیستان و بلوچستان شناسایی و تعداد افراد آلوده به این ویروس به چهار نفر رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از امکان تشخیص تست کرونای انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و گفت: نوع جهش یافته کرونا موسوم به انگلیسی با میزان سرایت بالاتر و کمون کمتر و میزان مرگ و میر بالاتر همراه است و تا زمانی که جامعه واکسینه نشود، این ویروس دچار جهش می‌شود.

او افزود: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کیت‌های تشخیصی کرونای انگلیسی فراهم شده و در قالب پاسخ سریع به برنامه‌های کرونا با وجود تحریم‌ها، وزارت بهداشت در خصوص ارتقای زیر ساخت آزمایشگاهی اقدامات خوبی را انجام داده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این دانشگاه علاوه‌بر آزمایشگاه‌هایی که در سال گذشته راه‌اندازی کرد ۲ دستگاه RT-PCR و ۲ دستگاه استخراج اتوماتیک را به مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی اضافه کرد و ظرفیت تشخیصی دانشگاه به چهار برابر افزایش یافت.

او بیان کرد: تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا، رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور پیدا نکردن در تجمعات و دورهمی‌ها است.

طباطبایی ادامه داد: این ویروس جهش یافته تمامی گروه‌های سنی را درگیر می‌کند و قدرت سرایت بالایی دارد و میزان مرگ و میر نیز در این ویروس بیشتر است.

او رعایت قرنطینه خانگی برای افراد مبتلا و قرنطینه معکوس را بزرگترین کلید خروج از این ویروس عنوان کرد و افزود: از مردم استان درخواست می‌شود در صورتی که در خانواده فردی علامت دار شد به نزدیکترین مرکز غربالگری بیماری کرونا مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عادی انگاری را دومین خطر در برخورد با رویداد‌های آینده برشمرد و افزود: مردم ما در یکسال اخیر سختی‌ها و مشکلات متعددی را به خاطر انطباق سبک زندگی خود با دستورالعمل‌های بهداشتی متحمل شده‌اند و اعضای نظام بهداشت و درمان هم طبیعتا این دشواری‌ها را درک می‌کنند و تجربه کرده‌اند، اما هنوز هم باید به مقاومت خود در برابر این همه گیری ادامه دهیم تا تلفات کمتری داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار