اثربخشی مشاوره در تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: مشاوره اثر بخشی فراوانی در تحکیم خانواده، پیشگیری از طلاق و کاهش آن و همچنین استواری و پویایی جامعه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اولین شـرط داشـتن جـامعه‌ای سـالم و پـویا، سـلامت و پـایداری خانـواده اسـت و مشاوره صحیح و اصولی می‌تواند در صیانت از کانون خانواده، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی آن تأثیر بسزایی داشته باشد که به همین منظور دستگاه قضایی بر راه اندازی و تشکیل واحد مشاوران خانواده در کنار دادگاه‌های خانواده تاکید دارد.

او افزود: اقدامات صورت گرفته در دادگستری خوزستان، موجب گسترش و توسعه امر مشاوره در این استان گردیده است و از همکارانی که در این زمینه تلاش‌های فراوانی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی بیان داشت: در خوزستان بیش از ۱۰۰ واحد مشاوره‌ی خانواده در حال فعالیت هستند که با راه اندازی واحد مشاوره طلاق، به نحو چشمگیری در استان شاهد کاهش طلاق خواهیم بود و طلاق می‌تواند، بیشترین آسیب روحی و روانی را متحمل زوجین و فرزندان آنان می‌کند و زندگی بعد از طلاق به معنی یک زندگی ناقص است.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: بسیاری از طلاق‌ها بخاطر مسائل جزئی، لج بازی و یا اختلاف سلیقه است که وظیفه اصلی مشاوران خانواده زمینه‌های سازش، حفظ و انسجام خانواده را فراهم نمایند و پایداری روابط خانوادگی، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن را از طریق خدماتی مانند مداخلات تخصصی روانی، اجتماعی، حقوقی و افزایش عوامل محافظتی و کاهش عوامل خطر در خانواده ارائه دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.