چاپ دوم کتاب سکوت پنجره ها در شیراز

سکوت پنجره‌ها، سروده شاعر شیرازی به چاپ دوم رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رقیه فتحی، شاعر مجموعه شعر سکوت پنجره‌ها در خصوص قدرت خیال‌انگیز بودن شعر گفت: به قول والاس استیونز، شاعر معروف آمریکایی (۱۸۷۹-۱۹۵۵)، تخیل، تنها قدرتی است که انسان با آن بر طبیعت برتری دارد و شعر، عالی‌ترین نوع بروز این قدرت است.

او، بیان کرد: در خصوص شعر، تعاریف بسیاری ارائه شده است اما در واقع، نمی‌توان هیچ تعریف جامع و مانعی برای شعر، چیزی که از دل شاعر برمی‌آید بیان کرد.

فتحی، تصریح کرد: لحظه‌ای که شور، هیجان و اشتیاق در درون شاعر اوج می‌گیرد و واژه‌ها می‌جوشند و به رقص در می‌آیند، در واقع، جایی است که غیر در او راهی ندارد.

شاعر کتاب سکوت پنجره ها، ادامه داد:  این قدرت خیال‌انگیز، چیزی است که گاهی به سراغ شاعر می‌آید و بقیه از آن محرومند که عاطفه و خیال با وجه تمایز این دو، یعنی شاعر و غیر شاعر، است و وزن، ترکیب، قافیه و آرایه  قابل یادگیری و اکتسابی هستند.

او، افزود: بعد از قدرت خیال‌انگیزی، شاعر نیاز دارد تا زیبایی‌های بیرونی شعر را به خوبی بداند و برای زیباتر کردن واژه‌های خیال‌انگیز خود از آن تکنیک‌ها استفاده کند، بنابراین شعرنشانه یک زندگی عالی و بشری است.

 فتحی، اضافه کرد: آدم‌ها با خیال زندگی می‌کنند و بهترین چیزی که خیال را تحت تأثیر قرار می‌دهد شعر است، پس این واقعیت که نقش روزمره کننده را ایفا می‌کند و شعر حقیقتی بوده که اگر نمی‌شود سراینده آن بود، می‌توان دست کم خواننده آن شد و از دست روزمرگی‌ها رها شد.

چاپ دوم سکوت پنجره‌ها سروده‌ رقیه فتحی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر شیرازی با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک) در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

برخی آثاری که از این بانوی شاعر منتشر شده است عبارتند از، رمان اشک دریا، قصر قمشه در گذر تاریخ و مجموعه شعر سکوت پنجره‌ها است.

 چاپ اول این کتاب در آذر ماه ۹۷  منتشر شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار