استفاده از شیوه‌های کشاورزی مدرن در بافق ضروری است

رئیس دادگستری شهرستان بافق گفت: استفاده از شیوه‌های کشاورزی مدرن با التزام به شیوه‌های جدید در این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اسماعیل دهقان شوازی رئیس دادگستری شهرستان بافق در نشست مشترک مسئولان قضایی شهرستان بافق با داره کل آب منطقه‌ای استان یزد، گفت: در بسیاری از موارد پس از واگذاری زمین از سوی جهادکشاورزی و منابع طبیعی و دیگر ارگان‌ها در استفاده بهینه و نوین از آب‌های زیر زمینی که خود یک ثروت ملی به حساب می‌آید مدیریت و نظارت جدی صورت نمی‌گیرد.

او تصریح کرد: می‌توان با انجام شیوه‌های آبیاری جدید و قطره‌ای از کشاورزی نوین استفاده نمود و یا در بخش کشاورزی از تحویل حجمی آب استفاده کرد و با احیای قنوات، مشکل کم آبی را در حد متعارف مرتفع نمود.

دهقان شوازی  به ضرورت بازچرخانی آب در بخش صنعت اشاره کرد و بیان داشت: در بخش صنعت باز چرخانی آب ضروری است که باید به آن همت گمارد و راه حل‌های مناسب را بکار برد.

او افزود: با هدایت آب‌های شهری و فاضلاب به محلی در خارج از شهر و سپس انجام امور تصفیه آن و استفاده مجدد از آن در چرخه صنعت و کشاورزی می‌توان از هدر رفت آب جلوگیری نمود.

رئیس دادگستری شهرستان بافق بر تعامل و هماهنگی جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای تأکید کرد و ابراز داشت: برای مدیریت بر منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آن و حصول نتایج بهتر در سایه مدیریت بهتر باید ادارات متولی نسبت به امور جاری تعامل، همراهی و هماهنگی بیشتری را بین خود ایجاد نمایند.

او رویه‌های کشاورزی نامناسب و برداشت‌های بی رویه از آب‌های زیر زمینی را عامل اصلی ضربه بر پیکره آب‌های زیرزمینی دانست و اظهار داشت: برداشت‌های بی رویه و شیوه‌های نا مناسب کشاورزی همراه با قوانین کارشناسی نشده ضربات زیادی را به ذخایر آبی مطقه وارد کرده است و حال باید با تمسک به قوانین جدید و بررسی‌های دقیق کارشناسان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای و وزارت نیرو ضمن مد نظر قراردادن نظریات و خواسته‌های مردم، اقدام به طرح قوانین و رویه‌های جدید برای کشاورزی و برداشت مناسب از آب‌های زیر زمینی به ویژه در مناطق بیابانی کنند.

دهقان شوازی، بر انتخاب و حضور نماینده و کارشناس مناسب و متبحر و آشنا به مسائل حقوقی و کشاورزی برای شرکت در جلسات دادرسی تأکید کرد و بیان داشت: آشنایی با امور حقوقی و همچنین آگاهی از مسایل و مشکلات واقعی مردم و کشاورزان می‌تواند در حصول نتایج مطلوب اثر گذار باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار