آغاز مرحله سوم کاشت یک میلیون اصله درخت در تبریز

 مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: مرحله سوم طرح کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه در شهر تبریز از ۱۵ اسفند و همزمان با هفته درختکاری آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،برزگر جلالی  مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: طرح کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه تا ۱۵ خرداد سال آینده ادامه می‌یابد تا امسال  وعده کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه که به نام سال فضای سبز در شهرداری نامگذاری شده است محقق شود.

او با بیان اینکه برای نوروز سال ۱۴۰۰ گلکاری‌های خوبی در سطح شهر برای ایجاد فضای نشاط‌آور برای شهروندان انجام خواهد شد، گفت: مرحله طراحی آن به اتمام رسیده و به محض مساعد شدن وضعیت جوی عملیات گلکاری نوروزی آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: این سازمان همچنین در حوزه حفظ و توسعه درختان شهر اقدام به هرس و فرم دهی درختان خواهد کرد چرا که برخی از گونه‌های درختی در سطح شهر مشکل فرم دهی داشته و سالیان سال است که هرس و جوان سازی نشده‌اند.

برزگر جلالی گفت: پس از هرس و فرم‌دهی درختان  بلافاصله سمپاشی زمستانی آغاز می‌شود و در این عملیات تنه و شاخه‌های درختان علیه آفات سمپاشی می‌شوند.

او گفت: برای پیشگیری از شیوع آفت درختی در تابستان، از هم اکنون برای درختانی که مبتلا هستند و یا احتمال بیماری دارند درختان با استفاده از روغن و سم، سمپاشی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: فضای سبز ، کاشت درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار