میزان چسبندگی ویروس کرونای جهش یافته به بافت‌های تنفسی بیشتر است

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در حال حاضر امید به درمان و بهبود مبتلایان این نوع از کرونا بیش از ۹۰ درصد است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیاوش وزیری  با بیان اینکه فرم‌های جهش یافته در عفونت‌های ویروسی شناخته شده طبیعی است، گفت: وقتی آمار ابتلا به یک نوع ویروس بیشتر می‌شود و شمار مبتلایان افزایش می‌یابد، در این بین جهش‌هایی در ویروس مشاهده می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون در مطالعات انجام شده تفاوت معناداری در خصوص میزان مرگ و میر کرونای انگلیسی در مقایسه با کرونای معمولی مشاهده نشده است، افزود: در خصوص ویروس کرونا، این جهش‌ها در کشور‌هایی مانند انگلیس شناخته شده و این نوع ویروس جهش یافته تفاوت‌هایی با نوع قبلی آن دارد.

وزیری گفت: آنچه مسلم است قدرت سرایت و انتقال ویروس کرونا در نوع جهش یافته آن بسیار شدت یافته و میزان چسبندگی این نوع ویروس به بافت‌های تنفسی تا حد زیادی افزایش یافته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با توجه به تغییراتی که این نوع ویروس داشته، این امکان هست که افرادی که اخیرا به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند و سطحی از ایمنی در بدن آن‌ها ایجاد شده، این ایمنی در برابر ویروس جهش یافته جدید چندان موثر نباشد و دوباره مبتلا شوند.

وزیری گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در ویروس و قدرت انتقال بالای آن توصیه می‌شود افراد نکات مربوط به قرنطینه خانگی را به طور جدی تری رعایت کرده و برای محافظت بیشتر از دو ماسک استفاده کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص میزان مرگ و میر این ویروس هم گفت: کرونای انگلیسی هم مثل نوع کرونای معمولی می‌تواند در برخی افراد بدون علامت ظاهر شده و در برخی با علاِم شدیدتری بروز پیدا کرده و برخی افراد را هم قربانی کند.

او افزود: این امکان هست که میزان مرگ و میر این نوع ویروس مقداری بیشتر از کرونای معمولی باشد، اما تاکنون در مطالعات انجام شده تفاوت معناداری در این زمینه مشخص نشده است.

وزیری گفت: در حال حاضر در این نوع کرونا بیش از ۹۰ درصد امید درمان و بهبودی داریم.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: میزان دقیق مرگ و میر این ویروس و تفاوت آن با ویروس کرونای معمولی نیازمند زمان و ابتلای افراد بیشتری است تا بتوان قضاوت درستی در این زمینه داشت.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار