لزوم دریافت کارت سلامت از سوی اصناف باغملک

سرپرست اداره صمت باغملک گفت: صدور کارت بهداشت و رعایت نکات بهداشتی طبق روال قبل از طریق شبکه بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، باقری سرپرست اداره صمت باغملک گفت: در خصوص فعالیت دفتر خدمات سلامت شهرستان که با مجوز وزارت بهداشت تاسیس شده و طی مدتی اقدام به خودکنترلی و خود اظهاری بهداشتی از واحد‌های صنفی در شهرستان، شهر‌ها و روستا‌های تابعه نموده است و واحد‌های صنفی را ملزم به دریافت کارت سلامت و پرداخت مبالغ بالایی جهت دریافت این کارت کرده است.

او بیان داشت: به استحضار واحد‌های صنفی می‌رساند با توجه به اینکه جامعه هدف دفتر خدمات سلامت واحد‌های صنفی زیرمجموعه وزارت صمت واتاق اصناف ایران است.

باقری افزود: تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و وزارت صمت و اتاق اصناف ایران جهت همکاری با دفتر خدمات سلامت وجود ندارد و با توجه به نامه شماره ۶۰/۱۴۹۵۱۱ در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ هیات عالی نظارت مبنی بر اختیاری بودن خود کنترلی و خود اظهاری بهداشتی صنوف و فاقد وجاهت قانونی خواندن خود اظهاری وخود کنترلی اجباری صنوف از طرف دفتر خدمات سلامت و همچنین مصوبه کمیسیون نظارت شهرستان مبنی بر فعالیت نکردن این دفتر تا ابلاغ تفاهم نامه از سازمان صمت و ادامه همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان با واحد‌های صنفی طبق روال گذشته اقدام کنند.

سرپرست اداره صمت باغملک گفت: واحد‌های صنفی شهرستان ملزم به مراجعه به دفتر خدمات سلامت و پرداخت هزینه بابت خدمات خودکنترلی و خود اظهاری بهداشتی نیستند و صدور کارت بهداشت و رعایت اصول بهداشتی طبق روال قبل از طریق شبکه بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اجبار کردن واحد‌های صنفی به اقدامات خود اظهاری و خودکنترلی از طرف دفتر خدمات سلامت بدون تفاهم نامه همکاری باوزارت صمت و اتاق اصناف ممنوع است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.