آغاز تزریق واکسن کرونا به کارکنان شبکه بهداشت و درمان مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تزریق واکسن کرونا به کارکنان شبکه بهداشت و درمان فعال در بخش‌های ویژه کرونای مهاباد آغاز شد.

بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با واردات نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی روسیه، واکسیناسیون کرونا با اولویت کادر درمان از ساعت ۱۰ صبح امروز در مهاباد آغاز شد. 

حسینی افزود: این واکسیناسیون به ۱۵۰ نفر از کارکنان داوطلب بخش‌های آی سی یو و سی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) که به طور مستقیم درگیر مراقبت از کرونایی‌ها هستند، تزریق می‌شود.

او اضافه کرد: واکسیناسیون کرونا در ۲ مرحله انجام می‌شود و افراد سه هفته بعد از نخستین دوز باید دوز دوم واکسن را دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹ رایگان تزریق می‌شود، اذعان کرد: در برهه کنونی واکسیناسیون برای کادر داوطلب در بخش‌های مراقبت‌های ویژه اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: در مرحله نخست ۱۵۰ دوز واکسن دو مرحله‌ای روسی کرونا برای تزریق به ۱۵۰ نفر از کادر درمان این شهرستان ارسال شده است و ۴ تا ۵ هفته بعد هم مرحله دوم آن به این ۱۵۰ نفر تزریق خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: کادر درمانی شهرستان نخستین دریافت کنندگان واکسن رایگان کرونا خواهند بود و پس از آن با توجه به اولویت‌های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، به افراد دیگر واکسن کرونا تزریق خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.