مهمان نواز هستیم، اما مسافر نمی‌پذیریم/ برگزاری مراسم ختم و عروسی ممنوع

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری هرگونه تجمع، همایش، مراسم عروسی و ختم، سیمنار و جشنواره‌ها ظرف ۲ هفته آینده در تمامی مناطق استان ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: برگزاری هرگونه تجمع، همایش، مراسم عروسی و ختم، سیمنار و جشنواره‌ها ظرف دو هفته آینده در تمامی مناطق استان ممنوع است و در این مدت از پذیرش هرگونه مهمان به ویژه از استان خوزستان خودداری شود.

او افزود: همچنین به منظور پیشگیری از ورود ویروس جهش‌یافته به استان به ویژه از سمت استان خوزستان، محدودیت‌های شدید ترددی در استان اعمال می‌شود.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: در همین راستا، فرمانداران نسبت به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند و علاوه‌بر آن با برگزاری نشست‌هایی با بزرگان اقوام و متعمدان منطقه نسبت به پیشگیری از برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا و دورهمی‌های خانوادگی همت کنند.

او، کنترل پایانه‌های مسافر و بار استان را از دیگر ضرورت‌های پیشگیری از همه‌گیری ویروس جهش‌یافته در استان برشمرد و ادامه داد: علاوه بر جلوگیری از ورود خودرو‌های شخصی به استان، ناوگان حمل مسافر و بار را نیز کنترل و چنانچه موارد مشکوکی شناسایی شود از ادامه سفر و یا فعالیت افراد مبتلا جلوگیری شود.

عباسی با بیان اینکه از روز دوشنبه ۱۱ اسفند به مدت دو هفته دستگاه‌ها و ادارات می‌توانند با دو سوم ظرفیت خود فعال باشند، گفت: چنانچه مواردی از تخلف مدیران دستگاه‌های عمومی مبنی بر رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در آن دستگاه گزارش شود، مدیر متخلف به تخلفات اداری معرفی می‌شود و می‌تواند مشمول یکی از جریمه‌های تذکر، توبیخ و یا انفصال از خدمت شود.

او، اعلام وضعیت استان از طریق رسانه‌ها در خصوص شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی، ارسال پیامک عمومی، کنترل بین شهرستانی و تشدید نظارت بر فعالیت اصناف و بازار را از دیگر اقدامات لازم برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس در استان برشمرد.

عباسی افزود: این محدودیت‌ها تا دو هفته در استان اعمال می‌شود و پس از آن بر اساس رنگبندی‌های جدید شیوع کرونا تصمیمات بعدی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.