برگزاری مراسم نکوداشت ۳۵۷ شهیده استان همدان

مراسم نکوداشت ۳۵۷ شهیده استان همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان و خانواده شهدا در استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار. گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمد عباسیه بزرگی,سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان درمراسم نکوداشت ۳۵۷ شهیده استان همدان گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تاکید کردند بنابراین برگزاری نخستین یاواره شهدای زن با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در همدان برنامه ریزی شد.

او افزود: استان همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین ۳۵۷ شهیده والامقام و ۲۴۷ جانباز سرافراز زن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اظهار داشت: به منظور تجلیل از شهدا، جانبازان و آزادگان زن به عنوان کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» ، جلسات متعدد درمرکز استان و شهرستان‌های تابعه با حضور فعال دستگاه‌های اجرایی و دبیری بنیاد شهید برگزار شد.

عباسیه بزرگی ادامه داد: به این منظور برنامه‌های نکوداشت را به صورت شهرستانی از هشتم بهمن ماه همزمان با سالروز رحلت ام البنین و روز همسران و مادران شهدا شروع کرده و امروز به مناسبت ایام رحلت جانسوز حضرت زینب مراسم نکوداشت استانی با حضور نمادین ۴۰ تن از خانواده‌های شهدا و جانبازان برگزار شد.

او به بیان بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته توسط بنیاد شهید همدان پرداخت و افزود: دیدار و دلجویی از خانواده معظم شهدا و جانبازان با حضور مسئولان ادارای و نظامی استان، عطر افشانی و گلباران مزار شهدای زن در شهرستان‌های تابعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری در فضای مجازی و اماکن فرهنگی استان. نامگذاری میادین، معابر و اماکن به نام مادر انقلاب مرحومه سرکار دباغ و شهدای زن توسط شورای نامگذاری و شهرداری‌ها صورت گرفته است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اضافه کرد: معرفی خانواده معظم شهدا و جانبازان زن در رسانه‌ها و سایت‌های فرهنگی و فضای مجازی، غرس نهال به نام ۳۵۷ شهید زن در سراسر استان، رونمایی از سند سه جلدی ۲ زن شهیده ترور در همدان، ساخت تیزر نکوداشت استانی، تبلیغات شهری از طریق نصب پوستر، بنر و تلویزیون‌های شهری، تجلیل از مادران شهدا در سالروز شهادت ام البنین و ولادت حضرت زهرا (س)، برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس با موضوع ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

عباسیه بزرگی ادامه داد: کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز در همدان همزمان با دیگر استان‌های کشور با حضور مسئولان ملی و لشکری در ۱۹ اسفند ماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
درود بر شهدای گرانقدر