مجریان انتخابات با تجربیات گذشته کیفیت برگزاری آن را ارتقا دهند

استاندار سمنان گفت: برگزار کنندگان انتخابات ۱۴۰۰ در استان با آسیب شناسی انتخابات گذشته کیفیت برگزاری انتخابات پیش رو را بهبود بخشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشست ستاد انتخابات استان سمنان گفت : انتخابات پیش رو با توجه به شیوع ویروس کرونا از حساسیت بیشتری برخوردار است و برای برگزاری آن باید ساز و کار‌های متفاوتی در نظر گرفته شود و یا تمام الکترونیک برگزار شود.

او با اشاره به آمادگی استان در برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیک در استان وضعیت خوبی دارد و به جز یک فرایند، تمام انتخابات می‌تواند به صورت الکترونیک برگزار شود.

استاندار سمنان گفت: برگزاری بدون نقص انتخابات ۱۴۰۰، در گرو آمادگی ۱۰۰ درصدی اعضای ستاد انتخابات استان است بنابراین همه فرمانداران و اعضای ستاد باید به صورت عملیاتی آموزش ببینند و به فرآیند و قوانین برگزاری انتخابات و کار با فناوری‌های مورد نیاز کاملا مسلط باشند.

آشناگر گفت: در پایان مراحل آموزش، آزمون‌های تئوری و عملی از مجریان انتخابات گرفته می‌شود و نتایج به وزارت کشور اعلام می‌شود.

او ادامه داد: فرمانداران برای حفظ امنیت، طرح‌های امنیتی در شهرستان‌ها در نظر بگیرند و این طرح‌ها باید تا پایان فروردین به تصویب کمیته امنیت انتخابات استان برسد.

استاندار سمنان بیان کرد: تامین شرایط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول برگزاری انتخابات باید مدنظر فرمانداران باشد و با هماهنگی رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، دستورالعمل‌های خاصی برای برگزاری انتخابات پیش رو در نظر گرفته شود.

آشناگر مهم‌ترین دغدغه مردم را بی‌طرفی مجریان انتخابات دانست و تاکید کرد: هیچ‌یک از اعضای ستاد انتخابات استان نباید موضع خود را در انتخابات اعلام کنند و رای مسئولان برگزاری انتخابات باید مخفی باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه هدف اصلی ستاد انتخابات مشارکت بالای مردمی است گفت: مجریان انتخابات با حفظ استقلال، همدلی خود با هیات نظارت را حفظ کنند و اگر تفاوت در نگاه وجود دارد، با گفتگو حل شود.

آشناگر ادامه داد: فرمانداران مستند سازی فعالیت‌های خود را به منظور ارزیابی عملکرد انجام دهند.

انتهای پیام /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار