رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

زراعت چوب گامی در راستای حفاظت جنگل‌ها و منابع طبیعی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: زراعت چوب از طرح‌های بزرگ منابع طبیعی در راستای حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی، گفت: اداره کل منابع طبیعی هرگز مانع گسترش فعالیت‌های کشاورزی نشده بلکه با برنامه ریزی‌های دقیق و انجام مطالعات لازم، زمینه را برای توسعه پایدار ، حفاظت محیط و همچنین تامین مواد اولیه برای صنعت چوب  فراهم کرده است.

او همچنین به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان جهادکشاورزی و دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: برای استفاده از روش‌های نوین و افزایش ضریب نفوذ علم در بخش کشاورزی و منابع طبیعی این تفاهم نامه مفید خواهد بود و استفاده از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی برای بهینه کردن فرآیند‌های مختلف کشاورزی الزامی است.

فتحی با اشاره به اهمیت هفته منابع طبیعی گفت: باید برای چنین مناسبتی فرهنگ سازی شده و افکار عمومی را برای صیانت از منابع ملی مانند اراضی کشاورزی، جنگل‌ها و محیط زیست آماده و از این مناسبت برای تبیین فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه منابع طبیعی استفاده کرد.

او در ارتباط با افتتاح طرح‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در هفته منابع طبیعی گفت: در مراسمی که ریاست جمهوری به صورت مستقیم به کاشت نهال خواهد پرداخت در هشت شهرستان آذربایجان شرقی طرح‌های منابع طبیعی از سوی فرمانداری‌های شهرستان‌ها افتتاح می‌شود.

او همچنین بر پوشش رسانه‌ای هفته بزرگداشت منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای تمام این برنامه ها، فرهنگ سازی و نشان دادن اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست برای جامعه و مردم است و رسانه‌ها با برگزاری برنامه هایی مردم را به آموزش و حفظ محیط زیست و ایجاد فرهنگ صیانت از منابع طبیعی دعوت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار