حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی و سردرگمی مردم

رئیس بیمارستان ۱۷شهریور آبادان گفت: عده ای از پزشکان نه در مطب سیستم دارند و نه حاضر به عقد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند به همین دلیل طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی را اجرا نمی کنند .

عبدی زاده رئیس بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:طرح حذف دفترچه‌های درمانی را کاملا اجرا نمودیم و مدیریت درمان و سازمان تامین اجتماعی پیگیر این طرح هستند هم چنین تمامی بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان‌های دولتی مکلفند که این طرح را اجرا کنندو بیماران با مراجعه به واحد‌های سازمان تامین اجتماعی بدون ارائه دفترچه درمانی با ارائه کدملی میتوانند واردسیستم و پذیرش شوند.

او ادامه داد:سازمان تامین اجتماعی درابتدا طرح حذف دفترچه‌های درمانی را در واحد‌های ملکی خود اجرا کرد و پس از حصول نتیجه مطلوب آن را به سایر بیمارستان‌ها و مطب‌ها تسری داد.

عبدی زاده بیان کرد:به کلیه آزمایشگاه‌ها، داروخانه ها، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی ورادیولوژی‌ها اعلام شده است که این طرح را اجرایی کنند نیز باتوجه به اینکه سیستم کشور به طرف الکترونیک شدن حرکت میکند باید درمان هم دراین مسیر گام بردارد.

او در خصوص مزایای طرح حذف دفترچه‌های درمانی گفت: مواردی نظیرپرداخت به موقع کارکرد بیمارستان‌ها و پزشکان به صورت آنلاین، قابل کنترل بودن درمان، جلوگیری از تداخلات دارویی و استفاده بی رویه از کاغذ موارد بسیار اندکی از مزایای طرح حذف دفترچه‌های درمانی هستند.

رئیس این بیمارستان طرف قرار داد تامین اجتماعی افزود: مشکلات این طرح بیشتر به اجراکنندگان آن برمیگردد و تاکنون بعضی از مطب‌ها سیستم ندارند و حاضر نیستند که با سازمان تامین اجتماعی قرارداد داشته باشند به همین دلیل عده‌ای ازپزشکان آن را اجرا نمیکنند و این موضوع باعث سردرگمی مردم شده است.

او تصریح کرد:بیمارستان‌ها به طور کامل درحال اجرا کردن طرح حذف دفترچه‌های درمانی هستند و تعدادی از داروخانه‌هایی که از گذشته متصل به سیستم سازمان تامین اجتماعی بودند همچنان پایبند به این طرح هستند، اما متاسفانه در همه داروخانه‌ها اجرایی نشده است.

او در پایان عنوان کرد:این طرح مشکلات اندکی دارد که سازمان تامین اجتماعی در حال برطرف کردن آن‌ها است.

طرح حذف دفترچه‌های درمانی و نحوه اجرایی آن از نظر مردم

عبدالله‌زاده یکی از بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: در واحد‌های درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی مراحل پذیرش وتحویل نسخه کاملا به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

او ادامه داد:این طرح در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، باعث جلوگیری از انتقال ویروس ازطریق دفترچه‌های درمانی می‌شود همچنین در خصوص بحث صرفه جویی در زمان قابل توجه است.

بچاری یکی دیگر از مراجعه کنندگان به بیمارستان طرف قرار داد تامین اجتماعی بیان کرد:طرح حذف دفترچه‌های درمانی در آبادان اجراشده است و هنگام مراجعه به این بیمارستان از بنده فقط کدملی جهت پذیرش خواسته شد و در درمانگاه‌هایی که زیرنظر تامین اجتماعی هستند این طرح ازگذشته اجرا میشد، اما مشکل اساسی مردم داروخانه و مطب‌های پزشکان هستند که هنوز مانند گذشته پذیرش بیماران را انجام می‌دهند.

او افزود:این طرح خیلی خوب است، اما باید به طورکامل در شهرستان آبادان اجراشود و درحال حاضر مردم در مطب و داروخانه‌ها سردرگم هستند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.