آدام شیف: روسای جمهور آمریکا نباید با بن سلمان ملاقات کنند

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد ولیعهد عربستان باید در پرونده قتل جمال خاشقچی پاسخگو شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهونیوز، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید هیچ یک از روسای جمهور این کشور نباید دیگر با ولیعهد عربستان ملاقات کنند.

آدام شیف در واکنش به انتشار گزارش اطلاعاتی آمریکا در خصوص قتل جمال خاشقچی گفت: بسیار خوشحال شدم که این گزارش نه تنها سرانجام طبق قانون منتشر شد، بلکه به همان اندازه صریح بود.

نماینده ارشد دموکرات کنگره افزود: این گفته‌های صریح رئیس اطلاعات ملی (آمریکا) بود که دست ولیعهد عربستان به خون خاشقچی آلوده است. وی مستقیماً در بازداشت یا کشتن جمال خاشقچی دست دارد؛ بنابراین بسیار خوشحال شدم. همه این‌ها نه تنها ولیعهد را آنطور که باید پاسخگو می‌داند، بلکه افرادی را که مسئول قتل و تکه تکه شدن یک ساکن و روزنامه نگار آمریکایی بودند، شناسایی می‌کند.

این مقام دموکرات بر این عقیده است که رئیس جمهور آمریکا نباید با محمد بن سلمان دیدار و یا او را به آمریکا دعوت کند. شیف افزود: عقیده من بر این است که رئیس جمهور نباید با وی صحبت کند و نظرم این است که ما باید به دنبال مسدود کردن برخی دارایی‌های ولیعهد در صندوق سرمایه گذاری سعودی باشیم که با نهاد‌هایی که در این قتل نقشی داشتند مرتبط است.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: به عقیده من بدون قطع کامل روابط میان آمریکا و عربستان، دولت می‌تواند در این باره اقدامات بیشتری انجام دهد.

گزارش اطلاعاتی آمریکا که در ۲۶ فوریه از حالت محرمانه خارج شد، حاکی از آن است که محمد بن سلمان عملیاتی را در استانبول برای دستگیری یا کشتن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی تائید کرده است. در این گزارش آمده است که این کار به دستور مستقیم ولیعهد سعودی و با همکاری اعضای محافظ و مشاور اصلی او صورت گرفته است.

با این حال دولت آمریکا از گنجاندن ولیعهد عربستان در فهرست اقدامات تنبیهی خود امتناع کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار