مدیر کل کمیته امداد استان کرمان خبر داد؛

جشن توانمند سازی بیش از ۵ هزار مددجوی کرمانی/ جشن نیکوکاری مجازی شد

صادقی گفت: ۲۰ اسفند، جشن توانمندسازی افزون بر ۵ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد در استان کرمان با حضور ریاست کمیته امداد کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام ماه رجب با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم، گفت: حدود ۱۲۰ هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی برای خودکفایی خانواده‌ها تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است تصریح کرد: شاهد این هستیم، خانواده‌ای که ماهانه ۲۵۰ هزار تومان از کمیته مستمری دریافت می‌کرد، امروز با تولید و فروش برق به درآمد ۲ میلیون و ۵۰۰ تومانی در ماه رسیده است.

صادقی بیان داشت: در برخی از مناطق جنوب استان کرمان، ۳۰ پرورشگاه بوقلمون راه‌اندازی کرده‌ایم که درآمد هفت یا هشت میلیون تومانی برای افراد ایجاد شده است.

او با تاکید براینکه ۲۰ اسفندماه جشن توانمندسازی افزون بر ۵ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد در استان کرمان با حضور ریاست کمیته امداد کشور را برگزار می‌کنیم، بیان داشت: این کار با ارزشی است و اعضای این خانواده‌ها به افراد مولد تبدیل شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به عملکرد ۱۱ ماهه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اشاره کرد و افزود: ۳ هزار و ۷۵۰ فقره جهیزیه، ۱۳ هزار و ۹۷۵ فقره وام کارگشایی با رقمی برابر با ۷۰ میلیارد تومان، اجاره مسکن به ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده شهری، بیمه ۴ هزار و ۵۰۰ خانواده و اهدای پوشاک، کفش و غیره از جمله خدمات کمیته امداد طی این مدت بوده است.

او بیان کرد: بیش از ۲۳۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان کرمان اعطا و ۹ هزار و ۲۲۶ شغل طی ۱۱ ماه گذشته ایجاد شده است.

صادقی با اشاره به اینکه ۲۹ هزار و ۹۰ دانش‌آموز و ۳ هزار و ۸۲۷ دانشجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان هستند، افزود: ۶۰ دانشجوی مقطع دکترا داریم و طی امسال نیز ۲۷ دانش‌آموز رتبه زیر ۵ هزار را در کنکور سراسری کسب کردند.

او با اشاره به اینکه ۳۷ هزار حامی بچه‌های یتیم در استان کرمان داریم، بیان داشت: در حالی که تعداد ایتام ما حدود ۲۰ هزار نفر است؛ برخی از این بچه‌ها دو یا سه حامی دارند و برخی هنوز حامی ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: طرح هر کارمند یک حامی، اثرات خوبی داشته است.

او با اشاره به بر گزاری جشن نیکوکاری در آستانه عید نوروز گفت: جشن نیکوکاری، امسال ۱۳ و ۱۴ اسفندماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

صادقی تصریح کرد: طی پارسال به علت شیوع کرونا این جشن برگزار نشد؛ ولی با این وجود حدود ۲۰ میلیارد تومان از سوی مردم به این نهاد کمک شد. 

او با بیان اینکه در شرایط کرونا خیرات و صدقات مردم استان بیش از دو برابر شده است، افزود: مدل‌های پرداخت خیرات و صدقات به کمیته امداد هم تغییر کرده است و سهولت دسترسی برای پرداخت هم بر افزایش کمک مردم موثر بوده و می‌توان گفت: روش‌های الکترونیکی هم در این زمینه تاثیر داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به معرفی مددجویان تولیدکننده در نمایشگاه‌ها، گفت: به علت شیوع کرونا نمی‌توانیم نمایشگاه برگزار کنیم؛ اما تولیدات مددجویان به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

او از جمع‌آوری ۵۱ میلیارد تومان زکات در استان طی امسال خبر داد و بیان داشت: زکات جمع‌آوری شده در مناطقی که زکات پرداخت شده است، هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار