رئیس سابق سیا خواستار ممنوعیت سفر بن‎سلمان به آمریکا شد

جان برنان، رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا خواستار ممنوعیت سفر ولیعهد عربستان سعودی به این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جان برنان» رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، امروز (یک‌شنبه) خواستار ممنوعیت سفر «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، به آمریکا شد.

برنان با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتر خود به گزارش اخیر آمریکا درباره ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار مخالف سعودی، واکنش نشان داد و خواستار ممنوعیت سفر محمد بن‌سلمان شد.

این مقام سابق آمریکایی در این پیام نوشت: «صرف اعلام این خبر که محمد بن‌سلمان مسئول قتل وحشتناک خاشقجی است باعث نمی‌شود او مسئول شناخته شود.»

او در ادامه افزود: «دولت بایدن باید اقدامات بیشتری اتخاذ کند. تصمیم برای عدم برگزاری دیدار و امتناع از اجازه ورود ولیعهد سعودی‌ها به آمریکا شروع خوبی برای این اقدامات خواهد بود.»

این در حالی است که «جن ساکی» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، ساعاتی پیش از تصمیم «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، برای تحریم نکردن مستقیم محمد بن‌سلمان دفاع کرد و  مدعی شد: «راه‌های مؤثرتری برای پاسخگو کردن عربستان برای این قتل وجود دارد.»

بر اساس گزارش اطلاعات آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، عملیاتی را در استانبول برای دستگیری یا کشتن این روزنامه‌نگار برنامه‌ریزی کرده است.

در این گزارش نام ۲۱ نفر به چشم می‌خورد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از مشارکت آن‌ها در قتل خاشقجی به نیابت از ولیعهد عربستان اطمینان دارد.

وزارت خارجه عربستان در واکنش به این گزارش مخالفت خود را اعلام کرد و با تکذیب این گزارش آن را محکوم دانست.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «موضوعاتی که در گزارش آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی ذکر شده است، حاصل اطلاعاتی نادرست و نتیجه‌گیری‌های اهانت‌آمیز درباره برخی مقامات ارشد این کشور محسوب می‌شود که نمی‌توان آن را به هیچ‌وجه قبول کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
جنگ زرگری است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
رژیم سعودی باتکیه بردلارهای نفتی هیچ وقت پاسخگوی جنایات خودنیست وامریکا تاموقعیکه درحال دوشیدن این رژیم است ازمحکوم کردن ان عاجزست ،قتل جمال،شیخ نمر،شیعیان قطیف،مردم یمن ازجنایات بن سلمان ملعونست سازمان حقوق بشر دریغ ازیک بیانیه
آخرین اخبار