گلپایگانی خبرداد؛

قسمت اضافه ملک جماران ریاست جمهوری تخریب شد / درآمد شهرداری در سال ۹۸ از محل ماده ۱۰۰ زیر یک درصد بود

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: درآمدی که شهرداری در سال ۹۸ از ماده ۱۰۰ داشته به زیر یک درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، در برنامه تهران بیست با اشاره به شهر تهران اظهار کرد: بخشی از نابسامانی‌ها در کالبد شهر تهران مربوط به ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران بوده است.

وی ادامه داد: البته طی سال‌های گذشته خارج از طرح تفصیلی هم مجوز‌هایی برای ساخت و ساز داده شده که در همین راستا مصوباتی درباره محدوده کن در شورای عالی شهرسازی وجود دارد و طبق آن حدود هزار هکتار فریز شده است.

گلپایگانی با اشاره به طرح محله کن گفت: این طرح با توجه به خواست مردم بازنگری و به کمیسیون ماده پنج ارجاع شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: مطابق با قانون، شهرداری‌ها به ۵ سال زمان احتیاج دارند تا فضا‌هایی که قرار است تبدیل به پارک شود را خریداری کنند و اگر این کار را انجام ندهند باید به مالکان اجازه ساخت و صدور پروانه داده شود.

وی ادامه داد: در گذشته این قانون اجرا نمی‌شد، اما ما هم اصرار داریم که این قانون اجرا شود و درحال حاضر گفته شده مالکانی که از دیوان عدالت اداری حکم دارند بیاورند و بتوانند مجوز ساخت بگیرند.

گلپایگانی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم بخشی از اشکالات طرح تفصیلی را اصلاح و درمان کنیم گفت: در این دوره سیستم صدور پروانه هوشمند شده است و هم‌اکنون صدور پروانه خلاف ضوابط و مقررات امکان ندارد و نمی‌تواند صادر شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران بیان کرد: مورد هجمه قرار گرفتیم که چرا شهر را قفل کرده‌ایم، اما اجازه نمی‌دهیم خلاف قانون پروانه صادر و کار شروع شود.

وی با بیان اینکه در گذشته ساخت و ساز‌هایی خلاف قوانین بوده اظهار کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ شکل قانونی دادن به تخلف را با جریمه رفع نمی‌کند و بیش از ۸۵ درصد تخلفات منجر به تخریب و بازگشت به حالت قبل شده و فقط ۱۵ درصد که تخلفات جزئی دارند طبق قانون با جریمه رفع شده اند.

گلپایگانی با بیان اینکه آماده دریافت گزارشات از تخلفات هستیم، گفت: از همه شهروندان درخواست می‌کنیم با گزارش و کمک به ما، اجازه دهند که شهر بصورت مهندسی و قانونی ساخته شود البته درآمد شهرداری در سال ۹۸ از محل ماده ۱۰۰ زیر یک درصد بوده است

وی درباره منطقه جماران گفت: قسمت اضافه ملک جماران ریاست جمهوری تخریب شد و نهاد هم به قانون تمکین کرد و از راه قانونی دنبال رفع مشکل است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران بیان کرد: طی ۳۰ سال گذشته به سمتی رفته شد که دارایی‌های شهر فروخته شد البته در این میان اقدامات زیرساختی هم انجام شد، اما دارایی شهر فروخته و صرف مسائل روز شدند.

گلپایگانی با بیان اینکه هر فروش تراکمی به معنای شهر فروشی نیست گفت: اگر ارزش‌های شهر فروخته شوند و ارزش دیگری به شهر اضافه شود این به معنای شهر فروشی نیست، اما چیزی خارج از این موضوع یعنی قطعا شهرفروشی شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به بودجه شهرداری تهران گفت: میزان بودجه ۴۷ هزار میلیارد است که ۳۰ درصد آن از به بخش شهرسازی تعلق دارد البته میزان عمده این بودجه برای زیرساخت‌های شهری هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد بودجه صرف ساخت مترو می‌شود و از آنجایی که بودجه محدود است شهردار دائما از دولت می‌خواهد برای ساخت زیرساخت‌ها کمک کنند.

انتهای پیام /

برچسب ها: طرح تفصیلی ، محله کن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار