بسته اخبار حوادث ۱۰ اسفند ماه ۹۹؛

کشف بیش از نیم تن تریاک در سراوان /توقیف سوخت قاچاق در ایست و بازرسی شهید صدوقی

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۰ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۰ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۷۸۵ کیلوگرم تریاک در سراوان کشف شد

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در یک عملیات موفقیت آمیز ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو، ۷۸۵ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

سردار محمد ملاشاهی اظهارداشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور از مسیر ارتفاعات منطقه مرزی دهانه سنگانی دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را طی دو مرحله به وسیله ۲ دستگاه خودرو وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزداران، اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرده که مرزبانان نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته و عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروها و برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواری شدند.

او با بیان اینکه در این عملیات ۷۸۵ کیلوگرم تریاک کشف شده افزود: شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار مرزبانان قرار دارد.

توقیف سوخت قاچاق در ایست و بازرسی شهید صدوقی

 با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۳۱ هزار لیتر بنزین قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم" رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در ایست و بازرسی "شهید صدوقی نصرت آباد" به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۳۱ هزار و ۵۰۰ لیتر بنزین قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد، بر عزم پلیس استان در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

برخورد زانتیا با شتر در مسیر کنارک چهار مجروح برجای گذاشت

 نادر ستوده رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بدلیل برخورد یک دستگاه خودروی سواری زانتیا با شتر در کیلومتر ۱۱۵ محور کنارک-جاسک حدفاصل روستای بندینی چهارنفر از سرنشینان زانتیا مجروح و دچار صدمه شدند.

این حادثه ساعت ۱۹:۱۵ امشب رخ داد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت

مصدومین پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی جهت ادامه درمان تخصصی توسط ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شدند.

برخورد شتر با خودرو‌های عبوری در این مسیر تاکنون سبب حوادث متعدد و مصدومیت و فوت تعداد زیادی از هموطنان ما شده است و بیشتر این حوادث در شب رخ داده است.

از رانندگان عزیز که قصد تردد از محور مذکور را دارند تقاضا میشود جهت پیشگیری از حوادث مشابه در در مکان‌هایی که تابلو هشدار دهنده وجود دارد با احتیاط بیشتری رانندگی نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
درود بر ناجا و مرزبانی
آخرین اخبار