سازمان ملل: جنگ یمن باعث بی ثباتی این کشور شده است

یک مقام سازمان ملل یمن را به دلیل وقوع جنگ یکی از بی ثبات‌ترین کشور‌های جهان معرفی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام بلند پایه سازمان ملل متحد روز یکشنبه هشدار داد جنگ ویران کننده یمن می‌تواند این کشور را بی ثبات کرده و فرآیند بازسازی یمن را بسیار سخت کند.

بر این اساس، اوک لوتسما، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در امور یمن در آستانه کنفرانس بین المللی کشور‌های کمک کننده که با هدف جلوگیری از قحطی گسترده (در جهان) برگزار می‌شود، در مصاحبه‌ای با تاکید بر این که جنگ در یمن باید همین حالا تمام شود گفت: این جنگ ویران کننده می‌تواند یمن را به کشوری بی ثبات کننده تبدیل کند که بازسازی آن بسیار سخت و مشکل خواهد بود.

وی با اشاره به این که امروز یمن با بدترین بحران توسعه در جهان مواجه است، از کشور‌های کمک کننده خواست هر چه سریعتر کمک‌های مالی خود را به این کشور اعطا کنند.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد در صورت عدم میانجی گری در یمن، ممکن است میلیون‌ها نفر در این کشور جان خود را از دست بدهند.

بر اساس گزارش ها، عربستان سعودی در تجاوز علیه ملت یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند است. گفتنی است جنبش انصار الله یمن نیز پیش از این اعلام کرد تداوم دیدار‌ها با سازمان ملل متحد به بهانه کمک رسانی به ملت یمن تا زمانی که این نهاد به تعهدات خود در قبال ملت یمن پایبند نباشد، کاری عبث و بیهوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
هی اوک لوتسما : نه تنها کشور یمن بلکه هر کجای دنیا در کره زمین وقتی ایالات منفرده آمریکا و ارتش تروریست سنتکام مستقیم و غیرمستقیم دخالت کرده اند بی ثباتی قتل و غارت و کشتارهای دسته جمعی با این نیروها قدم به کشورهای مداخله شده و اشغالگر شده مانند اوضاع کشورلیبی کشورافغانستان کشورسوریه کشورعراق کشورونزوئلا نیکاراگوئه ویتنام بوسنی و هرزگوین و....و.....
که همیشه نیروهای تروریست توسط ایالات منفرده آمریکا آموزش دیده و مسلح شده اند و به مناطق اعزام شده اند این گروه ها در هر نقطه یک نام انحراف کننده دارند در جائی بنام القاعده در جائی بنام طالبان درجائی بنام داعش در جائی بنام ببرهای تامیل و.....و.....
آخرین اخبار