کمتر از ۲۰ روز تا تعطیلات نوروزی؛

بلاتکلیفی مردم برای سفر‌های نوروز ۱۴۰۰/ تبلیغات تور‌های گردشگری با اوج گیری کرونای انگلیسی

در چند روز اخیر پیش فروش بلیت های نوروزی و رزرو بلیت هتل ها آغاز شده و این در حالی است که کرونای انگلیسی به سرعت استان ها را یکی پس از دیگری در می نوردد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر از ۲۰ روز به آغاز سال جدید و ایام نوروز باقی مانده است، روز‌های نخست بهار فرصت مناسب برای سفر و دید بازدید است، اما یکسالی است که مهمان ناخوانده‌ای زندگی مان را تغییر داده است و خیلی‌ها رنگ سفر و مهمانی را به خود ندیده اند هر چند در این بین هستند کسانی که هم سفر رفتند و هم مهمانی.

امسال دومین نوروزی است که حال و هوای کرونایی دارد، در این بین شاهد افزایش مبتلایان به کرونا و شیوع کرونای انگلیسی در کشور هستیم، تعداد مبتلایان کرونا شناسایی شده در روز‌های گذشته از هشت هزار نفر عبور کرده است و شاهد روند افزایشی مبتلایان کرونا هستیم، از طرفی کرونای انگلیسی تاکنون بیش از ۱۸ استان را درگیر کرده است و این افزایش موارد ابتلا به کرونای انگلیسی و سرعت بالای انتشار زنگ خطر، افزایش موارد بستری و پیک چهارم کرونا را از ابتدای نوروز به صدا درآورده است و با شیوع کرونای انگلیسی شرایط پیچیده‌تر خواهد شد و احتمال پُر شدن ناگهانی تخت‌های بیمارستانی وجود دارد.

کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان بارها و بارها اعلام کرده‌اند که رابطه مستقیمی میان عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا وجود دارد. حالا که میزان رعایت‌ها کاهش یافته و دوباره خیابان و بازار شلوغ و رفت و آمدها از سر گرفته شده است، متاسفانه نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور، روندی صعودی داشته و در هفته گذشته، شاهد افزایش نسبی در میانگین بروز موارد مثبت بستری و افزایش در میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل آن بوده‌ایم. همچنین در حال حاضر ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان شامل شهرستان‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند. ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی بیماری هستند.

سردرگمی مردم برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ 

با وجود اینها هنوز مردم سردرگم و بلاتکلیف هستند چرا که یکسال سفر نرفتن و در خانه ماندن همه را خسته کرده و حالا چند روزی است که تب فروش بلیت های سفر نوروزی و رزرو هتل ها داغ شده است و خیلی از دفاتر مسافرتی هنوز نمی‌دانند تکلیفشان با سفرهای نوروزی چیست؟

با نزدیک شدن تعطیلات نوروز، سامانه «ثبت تور» هم راه‌اندازی شد. مقامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گویند ستاد ملی کرونا را برای انجام سفرهای نوروزی در قالب تورهای مسافرتی و با رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز متقاعد کرده‌اند.

وزارت بهداشتی ها هم گویی تحت فشار هستند؛ به نوعی با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند، چرا که وزارت گردشگری بر انجام سفرهای ایمن تاکید دارد و وزارت بهداشت هم تلویحاً با این نوع سفرها موافق است اما مسئولان این وزارتخانه متولی سلامت در مصاحبه ها و تریبون ها مردم را از سفر در ایام نوروز باز می‌دارند، البته با وجود همه اینها رییس جمهور در آخرین جلسه ستاد کرونا تاکید داشت که عید ۱۴۰۰ مانند سال ۹۹ است، حتی سخت تر.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار کرد:همه دوست داریم شب عید، شب‌های آرامی برای مردم بسیار عزیز ما باشد و برای کسی مصیبتی پیش نیاید و همه خانواده‌ها بتوانند این ایام را در چارچوب همه رسومات و سنت‌هایی که بوده، البته نه به شکل سابق، برگزار کنند. در عید رفت و آمد مردم و سفر حتی اگر دچار موج چهارم نباشیم و شرایط عادی باشد، باز هم همه باید مراعات کنند.

روحانی ادامه داد: اگر دچار موج چهارم نشویم باز هم همه باید مراعات کنیم. عید امسال چیزی مشابه عید پارسال است. شاید از نظرهایی باید بیشتر از پارسال مراعات کنیم. پارسال می گفتیم از دست ویروس وهان چه کار کنیم. امسال از مار غاشیه به افعی پناه بردیم. حالا می گوییم به پناه ویروس وهان بریم و ویروس انگلیسی سراغمان نیاید. شرایط سخت تر شده است. مردم عزیز و بزرگوار ما که طی این ۱۳ ماه همیشه لطف و همکاری کردند ان شاءالله این ایام هم رعایت می کنند.

سفر‌های نوروز ۱۴۰۰

دو راه سبز برای سفر ایمن و تبلیغ تورهای گردشگری

سوم اسفند ماه پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در نامه‌ای به انجمن‌های دفاتر مسافرتی درباره صدور مجوز سفر برای برگزاری تورهای گردشگری هشدار و اخطار داد.

نامه مدیرکل استان تهران برای جلوگیری از برگزاری تورهای گردشگری نیست بلکه برای صدور مجوز به کسانی است که تنها به گرفتن یک مجوز از یک آژانس بسنده می‌کنند و مسافران را به سفر می‌برند آن هم نه در قالب تورهای گردشگری ایمن.

چون وزارت میراث فرهنگی به تازگی از دو الگوی سفر ایمن به عنوان راههای سبز سفر در ایام کرونا نام برده است. این دو الگو شامل سفر با تورهای گردشگری مجاز و دیگری سفر با خودروی شخصی و اقامت در مراکز اقامتی مورد تأیید است.

اینها راهکارهایی بود که وزارت میراث فرهنگی پیشنهاد کرده انجام شود و درباره آن با وزارت بهداشت نیز آن طور که معاون گردشگری گفته است، به توافق رسیده‌اند.

علی اصغر مونسان هم با اشاره به اینکه در سفر‌های نوروزی در قالب تور‌های گردشگری و اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز نگرانی نداریم گفت: بزرگترین نگرانی‌ها در سفر‌های انبوه شخصی است که مدیریت چندانی در شکل سفر، مقصد و مکان اقامتی آن وجود ندارد بنابراین پیشنهاد‌هایی برای مدیریت این نوع سفر‌ها در ستاد ملی کرونا پیش بینی شده است که اعلام خواهد شد و در صورت موج چهارم کرونا محدودیت‌هایی برای سفر‌های انبوه شخصی در تعطیلات نوروزی در ستاد ملی مقابله با کرونا پیش بینی شده است که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های پیش بینی شده هیچ کس حق ندارد امکانات شخصی خود را به اقامتگاه مسافران تبدیل کند بنابراین اقامت مسافران در مراکز غیرگردشگری ممنوع است. وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: در دستورالعمل‌هایی که به مدیران استانی ابلاغ شده ایجاد چادر و اقامتگاه در شهر‌ها ممنوع است.

ولی تیموری معاون وزیر گردشگری با اشاره به دوران سخت کرونا در گردشگری و محدودیت‌هایی که برای سفر ایجاد شده است، اظهار کرد: با وام‌های حمایتی دولتی، اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی به صورت محدود و مشروط به رعایت دستورالعمل ها گرفته‌ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترل‌شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهره‌مند شوند.

تور‌های گردشگری نوروز 1400

هتل‌ها باز هستند؛  کنسلی جریمه دارد

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران نیز درباره رزروهای نوروزی هتل در سال ۱۴۰۰ گفت: هتل‌های کشور از هم اکنون رزروهای نوروزی خود را آغاز کرده‌اند. این رزروها بدون هیچ محدودیتی در همه شهرهای ایران انجام می‌شود.

وی افزود: ستاد کرونا محدودیت‌های بین شهری با خودروی شخصی را اعلام کرده است اما سفرهای ریلی و هوایی همچنان انجام می‌شود. اکنون همه هتل‌ها در همه شهرهای کشور فعال هستند مگر آنکه مدیر هتلی بخواهد فعلاً فعالیت نکند مانند برخی از هتل‌های شهر مشهد که مالک تصمیم گرفته فعلاً مهمان نپذیرد اما ستاد کرونا اعلام نکرده تعطیل شود. در واقع ستاد کرونا هتل‌های هیچ شهری را تعطیل نکرده است.

حمزه زاده همچنین درباره کنسلی رزروهای عید نوروز نیز توضیحاتی داد و به این موضوع اشاره کرد که سال گذشته اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعلام تعطیلی هتل‌های همه شهرهای کشور توسط ستاد مبارزه با این بیماری، هتل‌ها مبلغ کنسلی مسافران را پرداخت کردند؛ اما امسال مسافر با علم به شیوع کرونا اقدام به رزرو هتل می‌کند. بنابراین اگر اتاقی را کنسل کند، باید جریمه کنسلی را بپردازد. مگر اینکه ستاد کرونا اعلام کند، هتل‌های یک شهری تعطیل شود. در آن صورت هم باید جلسه‌ای برگزار شده و تصمیم گیری شود.

با وجود اینکه وزارت گردشگری دم از سفر نوروزی به صورت محدود می زند اما مسئولان وزارت بهداشت از منتفی شدن سفرهای نوروزی و در خانه ماندن حرف می زنند.

بلاتکلیفی مردم برای سفر‌های نوروز ۱۴۰۰/ تبلیغات تور‌های گردشگری با اوج گیری کرونای انگلیسی

شرط سفرهای نوروزی؛  شرایط قابل پیش بینی نیست

رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفر‌های نوروزی و رزرو بلیت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: ما نوروز ۹۹ درگیر کرونا و سال ۹۸ درگیر سیل بودیم و امسال هم درگیر کرونا هستیم و کرونای انگلیسی در کشور در حال گسترش است و شرایط اصلا با توجه به کرونای انگلیسی قابل پیش بینی نیست؛ درست است که شرایط بیماری کرونا در کل کشور تقریبا پایدار است، اما استان خوزستان درگیر کرونای انگلیسی شد و با حجم زیادی از بیماری و موارد ابتلا مواجه و نگران هستیم که الگو‌های مشابه بخواهد در سایر نقاط کشور به ویژه در شهر‌های مسافرپذیر شکل بگیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کروناادامه داد: اگر شهر‌ها در دو تا سه هفته آینده آبی بمانند می‌توان اجازه داد تحت شرایطی سفر‌ها انجام شود، اما اگر شهر‌ها تغییر رنگ بدهند نمی‌توانیم اجازه سفر بدهیم و باید توجه داشت آبی بودن شهر‌ها شرط سفر و این آبی ماندن شهر‌ها منوط به رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی است، اکنون ما با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مواجه هستیم و احتمال نارنجی و زرد شدن شهر‌ها و ممنوعیت سفر وجود دارد.

رییسی با بیان اینکه سه کلمه با «ت» داریم که همیشه عامل ایجاد بیماری کرونا هستند، گفت: تردد غیر ضروری، تجمع و تهویه؛ همیشه اگر به خوبی رعایت نشوند می‌توانند عامل ایجاد بیماری باشند، بنابریان باید همیشه مراقب باشیم و مردم باید روز‌های باقیمانده تا پایان سال را به خوبی رعایت کنند تا بتوانیم نوروز آرامی را سپری کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست باید توجه داشت که در ویروس قبلی بازه پنج هفته ای بین افزایش بیماران سرپایی و بستری و مرگ و میر پیش بینی ها صورت می گرفت اما در کرونای انگلیسی ها این بازه به یک هفته تبدیل شده است. ما برای هفته آینده نگران هستیم و نمی دانیم چه اتفاقی می افتد و خوزستان این درس را به ما داد؛ در عرض یک هفته چنان آمارها در اهواز بالا رفت که یک دفعه تمام بیمارستان ها پیش پُر شدند و روزانه ١٢٠٠ بیمار سرپایی شناسایی و ١۵٠ نفر آنها بستری شدند.

وی افزود: اگر دستورالعمل ها را رعایت کنیم می توانیم نوروز آرامی داشته باشیم و بر اساس آن می توان با تمهیداتی برخی سفرها را کنترل شده آزاد کرد و ما باید اساس را بر این بگذاریم که باید نوروز را با محدودیت ها سپری کنیم و باید توجه داشت که شهرهای مسافر پذیر اکنون زرد یا نارنجی هستند و اگر این شهرهای نارنجی یا قرمز شوند سفر به این شهرها ممنوع است و باید دانست که در هر خیز ١٠ تا ١٢ هزار مرگ بیشتر خواهیم داشت.

سفر‌ نوروزی

سفر به ۵۰ شهر قرمز و نارنجی ممنوع است

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: آنچه مشخص شده که در ایام نوروز سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی که حدود ۵۰ شهر است با خودروی شخصی و همچنین ورود و خروج خودرو‌های غیر بومی به این مناطق ممنوع است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ما ۴ نوع سفر داریم، گفت: گروه اول سفر با تور به هتل، گروه دوم سفر بدون تور به هتل، گروه سوم سفر با خودروی شخصی به خانه اقوام، ویلای شخصی و... و گروه چهارم سفر‌های غیر رسمی است که مردم در پارک چادر می‌زنند و یا در مدارس اسکان داده می‌شوند که این نوع چهارم امسال به کلی ممنوع است.

حریرچی بیان کرد: ۹۰ درصد سفر‌ها مربوط به گروه سوم است. سفر گروه‌های یک و دو فعلا بلامانع است، اما با گسترش ویروس کرونای انگلیسی ممکن است جلوی آن هم گرفته شود.

او افزود: برخی بیان می‌کنند مردم با خودروی شخصی خود از در منزل سفر می‌کنند و در ویلای شخصی خود پیاده می‌شوند؛ در پاسخ به آن‌ها باید گفت مگر چند درصد از مردم ویلای شخصی دارند، این عدد کمتر از یک درصد است. در هتل‌ها کسانی اسکان دارند که دسته جمعی و چند ماشینه می‌روند و قبل از سفر نیز خرید‌هایی دارند در حین سفر به رستوران هم مراجعه می‌کنند. کسی که برای سفر در هتل اسکان دارد قطعا در را به روی خود نمی‌بندد و تردد‌هایی هم دارد.

بلاتکلیفی مردم برای سفر‌های نوروز ۱۴۰۰/ تبلیغات تور‌های گردشگری با اوج گیری کرونای انگلیسی

شهرهای سفر ممنوع + شروط سفر به برخی شهرهای مسافرپذیر

معاون وزیر بهداشت گفت: بیش از نیمی از شهر‌های کشور زرد هستند و افق چندانی برای کاهش آن‌ها وجود ندارد. استان‌های مسافر پذیر مثل مازندران، گیلان، گلستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان در شرایط زرد هم سفر به آن‌ها ممنوع است. یعنی سفر به این ۶ استان حتی با وجود رنگ زرد ممنوع است.

او تاکید کرد: همچنین اصفهان، مشهد و شیراز هم اگر زرد باشند، سفر به آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود.البته سفر به این شهر‌ها و محدودیت‌هایی که برای آن‌ها تصمیم گیری شده درباره خودروی شخصی است.

شروطی هم برای ورورد گردشگران به استان مازندران در نوروز ۱۴۰۰ وضع شد و مسافرت به این استان به شکل رزور اقامتگاه پیش از به سفر است و بر این اساس تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می خواهند نوروز ۱۴۰۰ به مازندران سفر کنند باید دارای برگه رزرم اقامتگاه های گردشگری شامل هتل ، مسافرخانه ، اقامتگاه بومگردی ، مهمانسرا و یا دیگر اقامتگاه های رسمی باشند.

هیچ مسافری بدون رزرو مکان اقامت نباید به استان یزد سفر کند، ضمن این که اعمال محدودیت شدید برای اقامتگاه‌های غیررسمی در این استان ضروری اعلام شده است.

در راستای حفظ ایمنی گردشگران و ساکنان جزیره کیش و بنابر تصمیم کمیته تخصصی شورای سلامت ورود هرگونه خودرو اعم از پلاک کیش یا سرزمین اصلی به این منطقه آزاد از۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ممنوع خواهد بود همچنین ورود مسافران بدون خودرو نیز از مسیر دریایی به جزیره کیش به غیر از افراد دارای مدرک مالکیت یا اجاره سالیانه منزل مسکونی، افراد شاغل یا دارای مدرک رزرو هتل در فاصله زمانی ۲۵ اسفند تا۱۵ فروردین ممنوع خواهد بود.

در روزهایی که کرونای انگلیسی شهرها را به سرعت یکی پس از دیگری در می نوردد بهتر است امسال را هم کنار عزیزانمان در خانه بمانیم و سفر نرویم تا سفر و خوشی هایش برای ما تبدیل به تلخی نشود و روزهای نخست سال را به آرامی سپری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
چه بلاتکلیفی بشینن خونه هاشون نرن مسافرت چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
جریمه رو باید ( یکماه حضور در بخش بیماران بد حال کرونایی ....!!!! ) در نظر بگیرند
تا شاید .. درد کادر درمان را درک کنن ..
شاااااااااااااید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
همانطور که مسافرت رفتن خطرناک است باز بودن تمامی ادارات و مشاغل و مدارس در تهران و شهرهای زرد و آبی خطرناکه ...
فقط مسافرت عامل انتشاره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
فقط دلم میخاد ببینم اوضاع برای انتخابات چطوری میشه ...
اینایی که از الان شیون راه انداختن برای سفرها اونموقع کجان ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
یکی از عمده ترین دلیل اصرار مردم برای مسافرت در این ایام ، ندادن مرخصی توسط کارفرمایان محترم در دیگر اوقات و ایام هست
کمی به مردم حق بدیم و خودمون رو جاشون بزاریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
ماها عادت کردیم دیگه که حقمون رو مطالبه نکنیم ...
آیا نباید دولت از قبل شرایط رو درک میکرد و خودش رو برای نوروز آماده میکرد ؟
چرا همیشه مردم باید از حقشون برای همه چیز بگذرن ؟
چرا واکسن الان باید قطره چکونی وارد کشور بشه و هزاران چرای دیگر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
من که میگم موج بعدی کرونا شروع شده...
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۲۳:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
تو را yjc این متن منا پخش کنید . ما نزدیک یکساله که خونوادمونا ندیدیم . هیچ جا هم نرفتیم . ولی همش شنیدیم و دیدیم که بعضیها اصلا مراعات نمیکنن و مسافرتشونا رفتن و خوش گذروندن و .‌.‌بابا ما هم دل داریم به خدا دلمون واسه پدر و مادرمون تنگ شده . چرا مردم مراعات نکردن که دوباره محدودیت ایجاد بشه . به خدا حق الناسه . حق الناس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
گناه ما چیه باید بپای افرادی که نکات ایمنی رو رعایت نمیکنند بسوزیم ما یکی از ماشینهایمان را کاملا"ضدعفونی کردیم ویلا رو هم ضد عفونی کردیم از اینجا سوار میشیم تو ویلا پیاده میشیم همه چیز هم در ویلا آماده است که بیرون نریم چرا باید بپای دیگران که رعایت نمیکنند بسوزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
واقعا موافقم
بخدا ماها یه عمر زحمت کشیدیم که بتونیم الان استراحت کنیم
اینایی که ویلا دارن هم هیچ جا نمیرن جز ویلاهای خودشون
چون انگار رفتن خونه خودشون دیگه بابا چه فرقی داره چه تو این خونه چه اون خونه... خونه ست دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اونایی که منفی دادن فازشون چیه ؟
شماها شبا نمیرید خونه هاتون ؟؟؟ کجا میرید پس ؟؟؟
خرید نمیکنید برای خونه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
اصلا درک نمیکنم مگه مسافرت نرن چی میشه یه عده جوری میگن خسته شدیم مثل اینکه بقیه خیلی بهشون خوش میگذره درست به مانند عده ایی که ماسک نمیزنند میگن نمیتونم تحمل کنم که انکار بقیه سوت بلبلی میزنن با ماسک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
چه تیتر بی معنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
بلاخره چی میشه خسته شدیم اینقد خونه موندیم من که دلم سفر میخاد بعد مدتها اونم موقع عید به به چی میشه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
نا امید نشو،دعا کن!انشالله خدا شفات میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
هر کی میره سفر زندونیش کنید جریمه بالای ۲۰ میلیون شعورم خوب چیزیه اینا قصدشون آلوده کردن مردم ب ولا ایی مسوولین کرونا نمیگیرین دارین با کی لج میکنید بشینید تو خونه تون کرونا فقط واسه مردم عادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اونی رو باید زندونی کرد که از 4 ماه پیش باید واکسن میاورد و نیاورد...
اونی رو باید زندونی کرد که مرز عراق رو باز گذاشت تا اوضاع الان دوباره اینجوری بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
عادت کردین بهر دلیلی مردم رو زندانی کنید آره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
ایی چ تیتری هست زدین واقعا متاسفیم سردرگمی چیه بجاییکه بگید بهیچوجه مسافرت نرین تیتر بیخودی میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
این فریادهایی که میزنید پول نداریم هزینه ها زیاد سفر واقعا که........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
دولت ومسوولین ما هیچ دلخوشی ازشون نداریم درست اما ی سوال ایی ویروس مگه فقط تو ایران ک میگید دروغه ی ویروس جهانیه فرهنگ داشته باشین سفر نرید سفرا هم همیشه تصادفات زیادی داره گناه اونایی ک یساله تو خونه حبس شدن گردن شماهاس ک رعایت نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
ما بلاتکلیف نیستیم بخاطر سلامتی خودمون و بچه هامون تهران هستیم تو خونه خودمون مهمونی هم نمیربم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
لواسون جاده ش بازه برای ویلاهای آقایون ؟ خوب نگران نباشید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
اونایی که دلشون برای مردم میسوزه و آه و واویلا راه انداختن برای سفرها چرا برای تجمعات دیگه سکوت میکنن و انقدر شلوغ نمیکنن؟
شوآف کردن بسه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
هر تجمعی که بیماری رو گسترش بِده،بَده!هر تجمعی،فرقی نمیکنه چی باشه یا کجا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
پارسال کرونارو بهانه کردین تا دم عید مردم را از گرانی بازار و تورم جمع کنید تا سروصداشون بلند نشه و امسال هم همون نقشه را دارین پیاده میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
شما دیگه واقعا توهم توطئه داری بابا کرونا کل دنیا رو گرفته یعنی این همه ادمی که هر روز میمیرن رو نمیبینید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
مردم از این تناقضات خسته شدن...
وقتی میبینن اینهمه تجمع به بهانه های مختلف داره برگزار میشه ...
تو محل کار و وسایل نقلیه عمومی شلوغی بیداد میکنه ...
سفر رفتنشون فقط باعث شیوعه ویروسه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
اگ مردم هم مسافرت یادشون رفته شما هی هر روز یادآوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۵:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
مردم ایران تنها تخصصی که دارند سوار شدن بر خودروهای شخصی و گشتن و مسافرت است در این مورد کم نمیارن و مقام اول یا دوم یا سوم را در دنیا دارند پایینتر امکان ندارد یکماه مانده به پایان سال آماده می شوند آنهم با نهایت توجه و تامل و دقت با چندین مشاور خانوادگی و بیرونی که شمال بهتر است یا جنوب یا شرق یا غرب حسابی کارشناسی شده عمل می کنند و رمز موفقیت آنها همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
احسنت گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
درود بر شما ب ولا بقران قسم یساله فقط دوبار رفتم رو خاک پدرم اونم وسط هفته ک خلوت باشه اوموقع بعضیا فقط بفکر خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
اخه مدامم داد میزنن نداریم
اگه ندارن چژور سفر میرن فقط پول بنزین حساب کن خیلی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
در این شرایط کرونایی اصلا به کاربردن عنوان بلاتکلیفی برای مسافران نوروزی معنا نداره!

هرکسی که در قبال جانِ هموطنان خود احساس وظیفه کنه و حس انسان دوستی داشته باشه هرگز لحظه ای به سفر فکر نمیکنه، چه برسه که بلاتکلیف باشه یا نباشه و منتظر مجوز وزارت بهداشت و یا ستاد کرونا باشه...

همه ما اکثرا یکسال هست که نه به سفر زیارتی رفته ایم و نه سفر سیاحتی نه در داخل استان خود و نه در خارج آن،
نه دید و بازدید از فامیل داشته ایم و نه مهمانی و دورهمی و عزا و عروسی...
دلتنگ هم شده ایم و فقط در این شرایط تحمل باید کرد.


با اینکه در سلامت کامل نیز به سر می بریم
ولی این مسئولیتی که در قبال جان سایر هموطنان داریم سببِ تحمل این شرایط سخت شده است تا بالاخره این اپیدمی تمام شود،
وگرنه این لوپ بیماری تمام نمیشود که نمیشود


و چه بسا که بسیاری از افراد سالم خود ناقل باشند و با رعایت نکردن و مسافرت رفتن خودشان علت بیمارشدن دیگران و یا خدای ناکرده فوت عزیزان مردم شوند..
حق الناسی که باید روزی جوابگو باشند...

چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
تو کسی از محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۴:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
مسئولین محترم بازی در آوردن یک و دو و سه و چهار.
جمع کنید این داستان را. رک و پوستکنده بگید موضوع فقط درآمد هتلدارها و آژانسهای مسافرتی و هواپیمائی و ... است وگرنه کسی که با ماشین شخصی بره مسافرت که امن تره. شما می فرمائید با وسائل نقلیه عمومی مثل اتوبوس یا قطار و یا هواپیما مردم برن حالا سوال دارم اگر یکی تو اتوبوس یا ... کرونا داشت و بقیه هم مبتلا شدن کی می خواهد جواب بدهد اصلا کسی هست جواب بدهد؟. آقایان محترم لطفا مسافرت را بطور کامل ممنوع کنید. مترو و حل و نقل عمومی را تعطیل کنید. اصلا یک ماه کلا تعطیل عمومی کنید تا این بدبختی جمع بشه به خدا مردم غیر از این بیماری دارن روانی میشن آخه اگر یک ماه تعطیل می کردید الان مردم راحت داشتن زندگی می کردند نه اینقدر بدبختی می کشیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
نرید سفر مگه اگ نرفتن دنیا زیر ورو میشه درحالیکه الان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
ما با ماشین شخصی میخایم دو روز بریم تو ملک شخصی خودمون استراحت کنیم نا ایمنه و خطرناک ؟؟؟؟
همین گروه کاملا ایمن هستن و براشون باید سفر آزاد باشه با ارائه مستندات
انگار ازین خونه میخایم بریم اون یکی خونه مون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
خوش به حالتون خوش بگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اونایی که منفی دادن فازشون چیه ؟
شماها شبا نمیرید خونه هاتون ؟؟؟ کجا میرید پس ؟؟؟
خرید نمیکنید برای خونه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
نکنه اونایی که منفی دادن خدای نکرده دارن میگن اونایی که ویلا خریدن حق مارو خوردن ؟؟؟؟؟ :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
حاظرم شرط ببندم تمامی کسانی که میگن مسافرت نرید اگه امکاناتش براشون فراهم بود خودشون اولین نفرات تو صف مسافرت بودن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
هر جا میخواید برید برید فقط خواهشا کسی سمت جنوب نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
شما مطمئنی امکانات براشون فراهم نیست؟شما اگه یه بار به فکر اون پرستاری که بچه اش رو ندید و فوت کرد میبودین هیچ وقت امچین حرفی نمیزدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
جهت اطلاع کادر درمان همه واکسینه شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
هم امکانات داریم ولی در کنار امکانات شعور و معرفتم داریم
Iran (Islamic Republic of)
یس
۱۳:۵۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
من نمیدونم اگه مسافرت نرن امسال چی میشه.....بابا کادر درمان چه گناهی دارن اونام خانواده دارن....رعایت کنین انشالله سال دیگه به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
چه سردرگمی!یعنی بعضیها اینقدر فهم و شعور ندارند که تو این اوضاع کرونایی سفر نرند،سفر رفتن واجبه!؟جان و سلامتی جامعه مهمتره یا خوشگذرانی یه عده.از وقتی گرفتار کرونا شدیم بعضی ها انگار عقده دارند از تعطیلی مدرسه ها سوءاستفاده میکنند و هر هفته توی سفرند.امسال هم مثل سال قبل باید تمام جاده ها بسته باشه و قرنطینه اعلام بشه.نه اینکه وقتی سفر ممنوع شد مردم بریزند تو پارکها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
به این میگن هماهنگی منظم بخش های مختلف دولتی وغیر دولتی برای گسترش بیماری کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
یعنی دولت نمیتونه جلوسفرهارابگیرد ازبین رفتن کادردرمان ومردم روزانه رسید به 600نفریادشون رفته توخانه مثل فقرا بشینند چه اشکالی داردخداوند عقل شعورداده چراعده ایی ندارندکه بروندشهرهای دیگرراالوده کنند خاهش میکنم درهای استان فارس خوزستان بوشهر کل جنوب کشوررا ببندن حطا شمال کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
یعنی دولت عرضه نداردجلوسفرهارابگیرد ازبین رفتن کادردرمان ومردم روزانه رسید به 600نفریادشون رفته توخانه مثل فقرا بشینند چه اشکالی داردخداوند عقل شعورداده چراعده ایی ندارندکه بروندشهرهای دیگرراالوده کنند خاهش میکنم درهای استان فارس خوزستان بوشهر کل جنوب کشوررا ببندن حطا شمال کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
ستاد کرونا میگه از مردم می خواهد سفر نروید بعد همین ستاد دستور برگزاری آزمون دکتری ۱۵ اسفند و وکلات ۲۲ اسفند میده وقتی خود ستاد از یه طرف میگه سفرهای نوروزی ممنوع و از طرب دیگه مجوز برگزاری دو آزمون در یک هفته در ۱۵ و ۲۲ اسفند در سراسر کشور صادر می کنه به نظر شما مردم به حرف ستاد ملی مبارزه توجه می کنند داوطلببین این دو آزمون به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا انگلیسی حفظ سلامتی خودشان خواستار تعویق آزمون در بهار هستند ولی وقتی ستاد کرونا برای حرف مردم تره خورد نمی کنه و انهارو به حساب نمیاره میگه مرغ دولت یه پا داره حتما آزمون ها برگزار بشه وقتی دولت خواسته مردم انجام نمیده توقع دارید مردم خواسته دولت قبول کنند به سفر نروند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام . ما سال گذشته خواستیم بریم مسافرت .کرونا اومد همه سفرها کنسل شد
آژانسی ک ثبت نام کردیم هنوز پولی ک پرداخت کردیم
پس نداده
اونوقت امسال دوباره چ سفری اونم با این کرونا
یعنی واقعا مردم متوجه نیستن نباید برن سفر
آژانسها لطفا تبلیغات نکنن
پولهای بلوکه شده ما را پس بدن .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۳۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
پول سفررابگذاریدبانک ملی سپرده پنج ساله وسپرده آتیه باز کنید.یادلاربخریدتاریال ضعیفتربشه.از عقل سلیم استفاده کنیدپولتون رو خارج کشورهدرندیدبگذاریدداخل کشور خرج بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
این تورها فقط میخوان از ملت پول بگیرن .‌.بعد نه از سفر خبریه نه از پول ..اینقدر باید تماس بگیری تا پشیمون بشی و قید پولت را بزنی.
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۱:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
دیگه مردم را نمیشه تو خونه نگه داشت خیلیا یکسال است اغلب درخونه بودن،باید بهشون حق داد ک مایل ب مسافرت باشن،اما فقط و فقط باید چه کسانی ک درخانه هستند یا بیرون از منزل هستند یا گاها سفر با تور میروند،باید رعایت کنن،دستورالعمل ها رو سفت و سخت ک باعث ناآارامی نشوند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
آقا کلان ممنوع کنید جاده ها رو ببندید وگرنه فاجعه میشه با ایی ویروس جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
ولش کن چیزی نگم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
هییییی
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۰:۳۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
بحث کرونا و خطرش از یک سو .
ولی من یه پرسش دارم ، خواهشن پاسخ دهید .
مگه مردم نمیگن کار و کاسبی نداریم و هر روز شکایت میکنن از نداری و خالی بودن جیب ! پس با کدام پول میخوان سفر انجام بدن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
فقط اونایی کدارن میرن بقول خودشون تو ملکی شخصی ک کار اشتباهی هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
چرا بلاتکلیف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
مسافرت نباید رفت. این شرط عقل است
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۰:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
آقا سردر گمی ندارد . امسال هم از مسافرت خبری نیست .
از الان هم اعلام شده که ورود و خروج به ۳ استان شمالی گیلان ، مازندران و گلستان و ۳ استان جنوبی بوشهر ، هرمزگان و خوزستان ممنوع است .
همچنین ورود وخروج به شهرهای مشهد ، اصفهان ، شیراز و قم نیز ممنوع است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
امسال فقط کادر درمان باید شیفتی برن سفر یه کم خستگیشون در بره بعد یکسال کار سنگین و بدون وقفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
آخه چی میشه نرید سفر؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۰:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
یه عده هستن عید که میشه از خونه خودشون بیزار و فراری اند.
میخوان هر جایی باشن الّا خونه خودشون .
چرا ؟ دلیلشون واقعاً چی میتونه باشه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
تکلیف رو عقل سلیم روشن کرده؛ هموطن های عزیز امسال رو هم برای احترام به شعور خودشون و سلامت بقیه و خستگی کادر درمان نوروز جایی نرن و بنشینن توی خونه تا به امید خدا سال آینده واکسیناسون همگانی انجام بشه؛ پای جون انسان وسطه هرچند تجربه ثابت کرده بعضی از عزیزان توانایی درک همین مطلب ساده رو هم ندارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
مردم ابادان واهواز چ میخایین تو عراق لطفا دیگه ب عراق نرید دولت مقصره مرزا بشدت کنترل میشود این بود بشدتون ک اوردن پخشش کردن تو خوزستان ن پروازی لغو کردین ن مرزی بستین دولت ناتدبیر وناامید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
تکلیف مردم رو مشخص کنید دیگه. هر روز یه سازی میزنن فکر مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
تکلیف مشخصه ...خب معلومه که نباید سفر بریم.هر آدم منطقی و سالمی اینو میدونه و درک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
یک ودو نداریم کلا مسافرت ممنوع تموم شد کل جاده ها باید بسته شه وسلام ویروس پخش شده تو کل کشور مردم فرهنگ داشته باشین بیخیال سفر شید برا ما خوزستانیها ک ییشترین فوتی ومبتلا رو داریم هیچ تعطیلی در نظر نگرفته دولت واقعا براتون متاسفیم وقتی ی استاندار درخواست میده یعنی اوضاع خرابه پس چرا دروغ گفتین اختیارو دادیم ب استانداریها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
عزیزم تودلت برای شیوع کرونا نسوحته دلت برای این میسوزه که چراادارات خوزستان تعطیل نمیشه تا بری دور دوررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
الکی از خودت حرف در نیار من ن کارمندم ن جایی کار میکنم ن ماشین دارم ن جایی میرم یساله خدا شاهده ۵ بار بازارم نرفتم ایقد رعایت میکنم پس از خودت حرف در نیار چطو اول ک فقط کرونا بود تعطیل کردن خوزستان نیستی ک ببینی اوضاع چطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
اره خوزستان مظلوم هنیشه بهش ظلم میشه ج زمان جنگ چ الان نفت وگاز صادر میکنه نبایدم تعطیل بشه بنفع دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
چ عیدی چ مسافرتی مردم نمی بینید وضعیت رو امسالم مسافرت نرین دنیا ب اخر نمیرسه ب ولا تابستون رفتین دیدین ک چها شد آقا دولت ن خودش بلیط قطار وهواپیما بفروشه ن بذاره سفری بین استانی صورت بگیره جریمه ۲۰ میلیونی آقا لطفا جریمه سنگین بذارید تا همه بمونن تو خونه هاشون گناه اونایی ک یسال موندن تو خونه چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
همه باید مسافرت بروند این مریضی بهانه پوچ دولتی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
من فقط میخوام بدونم توی فکر اینایی که منفی میدن چی میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
اینایی ک میرن بفکر سلامتی خودشون وبقیه نیستن اگ سرایتی نبود بدرک برین هر کی از جون خودش سیره خودشو بکشه اما بقیه رو مبتلا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
همه باید برن مسافرت؟مریضی هم بهونه ی دولته؟بابا شما دیگه خیلی مریضی !مگه کرونا فقط توی ایرانه که بهونه باشه ؟کل دنیا درگیر این بیمارین! این همه ادمی که میمیرن رو نمیبیند؟بفکر خودتون نیستین به درک حداقل یه مقدار بفکر اون کادر درمان باشین
آخرین اخبار