فردا؛

آب سدکلان به ملایر می رسد/بهره برداری از تصفیه خانه آب آشامیدنی ملایر با حضور معاون وزیر نیرو

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر ملایر از طریق ویدئو کنفراسی با وزیر نیرو فردا به بهره برداری می‌رسد.

منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر ملایر از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو، و با حضور حمید رضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور به بهره برداری می‌رسد تا آب ذخیره شده پشت بزرگ ترین سد استان به مصرف خانگی هم برسد.

او با بیان اینکه اکنون آبرسانی به ملایر با ۲۷ حلقه چاه انجام می‌شود افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده و برای افق سال ۱۴۱۵ و جمعیت ۳۳۰ هزار نفری ملایر،  قرار شد ۱۲ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از طریق سد کلان و خط آبرسانی تامین شود.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان اظهار داشت: سد کلان ملایر با مساحت حوزه آبریز ۳۸۴ کیلومتر مربع و طول دریاچه ۴۹۰ متر با حجم مخزن ۴۵ میلیون متر مکعب ساخته شد است.

ستوده با بیان اینکه هم اینک بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب پشت این سد قرار دارد اضافه کرد: ۷۵۸ میلیارد ریال برای ساخت وتکمیل این سد هزینه شده است و قرار است ۲۲ میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.

او  ادامه داد: این ۲۲ میلیون متر مکعب شامل ۱۲ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز شهر ملایر و روستا‌های مسیر، نیم میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شهرک صنعتی سهند، چهار میلیون متر مکعب حق آبه کشاورزی پایین دست و ۵/۵ میلیون متر مکعب حقابه محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: تصفیه خانه آب آشامیدنی در پایین دست سد کلان ملایر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه ساخته شده است که به طور متوسط ۳۸۰ لیتر در ثانیه را هم اینک می‌تواند برای شهر ملایر تصفیه و تامین کند.

ستوده ادامه داد: حدود ۲۶۵ لیتر از ۳۸۰ لیتر در ثانیه برای مخزن پیش بینی شده پشت سپاه است که ۸۰ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز شهر ملایر را تامین می‌کند و ۱۱۵ لیتر آن نیز برای مخزن «پیر ویلان» است.

او بیان کرد: ساخت تصفیه خانه آب ملایر با قیمت اولیه ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و به روش BOT در دستور کار قرار گرفت، اما این طرح با هزینه کرد ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار داشت: ۱۲ میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز شهر با اجرای ۳۸ کیلومتر خط آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
چقدر از مناطق مختلف ملایر را پوشش میده؟