استاندار چهارمحال و بختیاری:

فرمانداران نسبت به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های خود اقدام کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران نسبت به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های خود اقدام کنند و این کنترل‌ها در شهرستان‌های هم مرز با استان خوزستان با جدیت بیش‌تری دنبال شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برگزاری هرگونه تجمع، همایش، سمینار، عروسی و عزا، جشنواره، نمایشگاه و جلسه با تعداد بیش از ۳۰ نفر به مدت دو هفته در سراسر استان ممنوع است.

او افزود: همچنین مردم، ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها نسبت به پذیرش مهمان از استان‌های دیگر به ویژه استان خوزستان خودداری کنند.

عباسی با اشاره به اثبات ورود کرونای انگلیسی به چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به قدرت سرایت پذیری و میزان بالای مرگ و میر این نوع ویروس، نگرانی در خصوص پیشگیری و مقابله با این ویروس افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: فرمانداران نسبت به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند و این کنترل‌ها در شهرستان‌های هم مرز با استان خوزستان توسط فرمانداران مربوطه با جدیت بیش‌تری دنبال شود.

عباسی گفت: فرمانداران شهرستان‌های ده گانه به‌منظور جلوگیری از برگزاری مراسم عزا و عروسی و همچنین جلب مشارکت مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نشستی با معتمدان و افراد ذی‌نفوذ در هر شهرستان برگزار کنند تا این موضوع به اطلاع عموم مردم برسد.

او با بیان اینکه مردم باید از ورود کرونای انگلیسی به استان از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی و ... اطلاع پیدا کنند، افزود: نظارت بر فعالیت اصناف و بازار از دیگر اقدامات لازم جهت پیشگیری از شیوع این ویروس در استان است.

عباسی اضافه کرد: هنوز تصمیمی برای تعطیلی بازار چهارمحال و بختیاری اتخاذ نشده است، اما اگر به‌علت مراعات نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت رنگ شهرستان‌های استان تغییر پیدا کند، در آن زمان اعمال محدودیت از طریق ستاد ملی پیگیری می‌شود، بنابراین نیاز است که صنوف برای ادامه کسب و کار در ایام منتهی به سال نو دستورالعمل‌های بهداشتی را با حساسیت بیشتری دنبال و رعایت کنند.

او در خصوص نحوه فعالیت ادارات در شرایط زرد کرونایی، توضیح داد: ادارات با دو سوم پرسنل به ارائه خدمات بپردازند و یک سوم پرسنل خود را به دور کاری بفرستند، دستگاه‌های خدمات‌رسان از این مصوبه مستثنی هستند.

عباسی افزود: اگر مدیری دستورالعمل‌های بهداشتی را در محل کار جدی نگیرد، این مدیر به تخلفات اداری معرفی می‌شود و جرائم برای این مدیر تا انفصال از خدمت نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین در نظارت از دستگاه‌های اجرایی مسامحه صورت نگیرد و تیمی برای بازرسی از ادارات در هفته جاری بدین منظور تشکیل می‌شود.

او با تاکید بر اینکه مدیریت بیماری کرونا دارای سه ضلع است اضافه کرد: در ضلع اول کادر بهداشت و درمان قرار دارند که در یکسال اخیر در خط مقدم مبارزه با ویروس قرار داشتند، ضلع دوم نیز شامل دولتمردان است که باید تصمیمات مقتضی را برای مدیریت این بیماری اتخاذ کنند و در ضلع سوم مردم قرار دارند که اگر همراهی مردم در این مسیر وجود نداشته باشد قطعا اقدامات کادر بهداشت و درمان و دولتمردان بی‌نتیجه می‌ماند.

عباسی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم در هفته‌های آتی، خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کنترل این بیماری موثر است و مردم باید با حساسیت این نکات را رعایت کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.