ترویج سریع شایعات یکی از دلایل برهم زدن امنیت جامعه است

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به تاثیرات شایعه‌سازی در برهم زدن امنیت در جامعه، گفت : شکل‌گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب یکی از مسایل و آسیب‌هایی است که نقش بارزی در برهم زدن امنیت جامعه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به شایعه‌سازی‌هایی که در یکسال گذشته درباره شیوع بیماری کرونا صورت گرفته اشاره کرد و گفت : شایعه‌سازی ضمن تشدید بحران رخ داده از مدیریت صحیح بیماری جلوگیری می‌کند.

او گفت : در این راستا، در همان ماه‌های ابتدایی شیوع این بیماری، «کارگروه ویژه مقابله با شایعه‌سازان فضای مجازی» با محوریت شیوع بیماری کرونا در استان را در دستور کار قرار دادیم.

او افزود: این کارگروه در ماه‌های گذشته، ضمن رصد و پایش مستمر فضای مجازی، با مشاهده هرگونه موارد محتوایی همچون فیلم، خبر و عکس‌هایی که حاوی مطالب شایعه و کذب به قصد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه بود، به شناسایی عاملین انتشار آن شایعات اقدام می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: پس از شناسایی عوامل شایعه‌ساز، در گام اول با ارسال پیامک و یا دعوت حسب مورد توجیه، تذکر و اخطار داده می‌شود و چنانچه متعاقبا با رصد‌های میدانی مشخص شود که این افراد به رفتار‌های غیرقانونی خود با اصرار ادامه می‌دهند، با مستندسازی و گردآوری ادله، احضار و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: تاکنون افراد متعددی در این زمینه شناسایی و اقدامات قانونی در خصوص آن‌ها لحاظ شده است.

کرمی گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا، اخبار جعلی و شایعات زیادی در رابطه با بیماری کرونا مطرح بود که خوشبختانه با اقداماتی که در دستور کار قرار دادیم، این موضوع اکنون تاحدودی کمرنگ‌تر شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار