فضای مجازی محل برگزاری سومین کنگره جندی شاپور دزفول

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از برگزاری سومین کنگره جندی شاپور به صورت مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا عصاری رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: وبینار سومین کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول در روز‌های ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در سالن شهدای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و به منظور حفظ سلامت جامعه سومین کنگره جندی شاپور به صورت حضوری برگزار نمی‌شود، افزود: سخنرانی دبیرکل یونسکو، رئیس سازمان اکو، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس کمیته فرهنگ و تمدن و وزیر علوم و همچنین رونمایی از کتاب جزو برنامه‌های وبینار کنگره بین المللی جندی شاپور هستند.

عصاری سخنرانان علمی این وبینار را برونو جنیتو عضو هیات علمی دانشگاه شرق شناسی ناپل ایتالیا، پائولو دلائینی پژوهشگر پسادکترا دانشگاه بلونیا ایتالیا و آموس برتولاچی عضو هیات علمی دانشگاه پیزا ایتالیا عنوان کرد و بیان داشت: محور‌های این وبینار شامل نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک گذاری علم و تاثیر الگوی شهر دانشگاهی جندی شاپور در بسترسازی توسعه پایدار فرهنگی- اجتماعی می‌باشند.

به گفته رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، این وبینار از طریق آدرس Live ۲۰.ir و آدرس سایت کنگره http://۳ icgsh.jsu.ac.ir به صورت زنده پخش می‌شود.

نخستین کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول اسفندماه ۹۵ و دومین کنگره اسفندماه ۹۷ برگزار شد.

دانشگاه جندی شاپور که تنها بقایایی از آن در اطراف شهر دزفول برجا مانده یکهزار و ۷۵۰ سال قبل در عصر ساسانیان، نخستین و معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته‌های پزشکی، فلسفه و نجوم در آن تدریس می‌شد و طبق مستندات تاریخی موجود در شهر باستانی جندی شاپور، نخستین نظام نامه آموزش عالی جهان در دانشگاه این شهر شکل گرفته است، این دانشگاه به دستور شاپور اول ساسانی در شهر جندی شاپور تاسیس شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.