سهمیه ۳۵ عامل توزیع سیمان در بوشهر قطع شد

رئیس سازمان صمت بوشهر گفت: سهمیه ۳۵ عامل توزیع سیمان که این محصول را کم یا گران عرضه کرده بودند، قطع شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: از زمان کمبود سیمان در استان بوشهر تاکنون سه هزار و ۷۵۰ فقره بازرسی از مرکز‌های عرضه در این استان انجام گرفته و ۱۰۳ فقره پرونده تخلف با عنوان گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه، احتکار و امتناع از عرضه برای فروشندگان سیمان تشکیل شده‌است.

او ادامه داد: ۳۵ عامل توزیع سیمان که در استان بوشهر نسبت به عرضه با نرخ بالاتر یا محدود کردن عرضه اقدام کرده بودند سهمیه سیمان آن‌ها قطع شده‌است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان صمت بوشهر افزود: از ابتدای بروز مشکل کمبود سیمان در این استان مراکز عرضه این مصالح ساختمانی ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

حسینی عنوان کرد: با هدف بهبود روند توزیع سیمان بازرس مستقیم نیز در کارخانه‎‌های تولید سیمان استان بوشهر مستقر شده‌اند و روند توزیع را به صورت روزانه به سازمان صمت گزارش می‌‎دهند.

او گفت: هر عاملی که سیمان دریافت می‌‎کند باید سیمان تحویلی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کند.

حسینی ادامه داد: در رایزنی صورت گرفته با فرمانده انتظامی استان بوشهر خروج سیمان از استان بوشهر ممنوع شده تا وضعیت بازار سیمان استان بوشهر هر چه سریعه‎تر به تعادل برسد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: مشکل تامین سوخت کارخانه‌‎های تولید سیمان استان نیز برطرف و از آن‌ها خواسته شده براساس ظرفیت پروانه بهره‎‌برداری خود سیمان تولید کنند.

حسینی گفت: ظرفیت کارخانه‏‌های سیمان دشتی و دشتستان هرکدام روزانه سه هزار تن است که قابلیت تولید بیشتر نیز دارند و کارخانه سیمان ساروج کنگان نیز ظرفیت تولید روزانه آن ۶ هزار تن است که از این میزان ۷۰ درصد کلینکر است و ۳۰ درصد آن تبدیل به سیمان شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.