کاهش ۵۰ درصدی سرقت‌ ترانس های برق در هشترود

 معاون سیاسی و امنیتی فرماندار هشترود از کاهش ۵۰ درصدی سرقت ترانس های  برق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، انبارته معاون سیاسی و امنیتی فرماندار هشترود در جلسه پیشگیری از سرقت  شهرستان هشترود از کاهش ۵۰ درصدی سرقت ترانس های  برق در این شهرستان خبر داد و گفت: طی یکسال گذشته ۵۷۳ پرونده سرقت در این زمینه مختومه شده و پرونده‌ها هم کاهش یافته است.

 انبارته  افزود: سرقت به عنوان یک آسیب اجتماعی باید بیش از پیش کاهش یابد و برای تحقق آن باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

او بر الزام طلافروشان به نصب دوربین‌های مداربسته و ویترین‌های ضدسرقت از سوی اداره صمت شهرستان تاکید کرد و گفت: بانک‌ها هم نباید بدون هماهنگی پلیس ۱۱۰ پولی را از بانکی به بانک دیگر ببرند یا در دستگاه‌های خودپرداز سیار بگذارند.

او  همچنین از روسای ادارات خواست خودرو‌های پلاک دولتی را شب‌ها در خیابان پارک نکنند و بزهکاران نیز در ایام تعطیلات به مرخصی اعزام نشوند.

او گفت: پیشگیری از سرقت و سایر آسیب‌های اجتماعی باید مردم‌محور باشد و برای کاهش این مقوله زشت علاوه بر ۲۶ دستگاه متولی، مردم نیز باید پای کار باشند تا این ناهنجاری کاهش یابد.

 استادی رئیس دستگاه قضایی هشترود نیز در این جلسه گفت: به منظور پیشگیری از سرقت ترانس های برق  باید ضمن اخذ هزینه از متقاضیان، این دستگاه‌ها به پیچ و مهره‌های ضدسرقت مجهز و در مناطق جرم‌خیز، کابل‌های برق به کابل‌های خودنگهدارنده تبدیل شود.

 استادی افزود: سارقان کابل‌های برق به دلیل قیمت بالای مس به این سرقت اقدام می‌کنند برای پیشگیری از این مساله می‌توان کابل‌های آلومینیومی را جایگزین کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.