بزرگ‌ترین طرح صلاحیت حرفه‌ای کشور در منطقه ویژه پارس اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای بزرگ‌ترین طرح صلاحیت حرفه‌ای کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ایرج خرمدل مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست با مدیر کل و کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای بزرگ‌ترین طرح صلاحیت حرفه‌ای کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرا می‌شود.

او افزود: در فرایندی سه ساله با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی و کاربردی پلیمر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تمام نیرو‌های شاغل و زیر مجموعه این سازمان گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت خواهند کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تأکید بر اینکه تمام شاغلان در صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی باید گواهی مهارت صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند، ادامه داد: نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده نقشی اساسی در توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد و این آموزش‌ها به صورت آزمایشی برای اولین بار در استان بوشهر برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


خرمدل به تمدید قرارداد آموزشی فنی و حرفه‌ای در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت هم اشاره کرد و گفت: این قرارداد آموزشی برای پنج سال دیگر تمدید خواهد شد تا جوانان جویای کار همراستا با نیاز‌های صنعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر هم گفت: نخستین تفاهم‌نامه صلاحیت حرفه‌ای شاغلان با مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف آموزش و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای مشاغلی که در سازمان فنی و حرفه‌ای کد استاندارد دارند، منعقد شده است.

عبدالمجید دراهکی افزود: همسو با امضای این تفاهم‌نامه، استاندارد سازی مشاغل فنی شرکت‌های نفت و گاز در حال تدوین است و حدود ۲۵۰ استاندارد تاکنون تدوین شده است.

او ادامه داد: ۲۱ هزار نفر در استان بوشهر در راستای تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ۶ ساله مهارت لازم را فرامی‌گیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تاکید کرد: توانمندسازی نیروی شاغل در صنایع همیشه مورد توجه صاحبان صنایع بوده و لازم است آموزش‌های مهارتی به‌طور جدی در بخش صنعت به‌منظور ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و گسترش آموزش‌های مدیریتی و مهارتی موردنیاز صنایع توسعه یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.