اجرای مقدمات برگزاری کنگره آیت الله العظمی حسینی شاهرودی

گردآوری اطلاعات و آثار مکتوب مربوط به آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی در قالب ۱۰ گروه تحقیقاتی در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به روند اجرای برنامه های بزرگداشت عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی گفت: این گروه ها در قالب تیم‌های چهار نفره گردآوری اطلاعات و برگزاری مقدمات کنگره را بر عهده دارند.
 
او با اشاره به همکاری حوزه های علمیه قم و مشهد برای برگزاری این کنگره افزود: برای آشنایی مردم با این عالم بزرگوار ، ۱۵ عنوان کتاب درباره شخصیت برجسته علمی، فرهنگی و مذهبی آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی  منتشر خواهد شد.
 
به گفته فلاح ، کنگره بزرگ نکوداشت آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) با برگزاری چهار پیش کنگره در نجف، بغداد، مشهد و شاهرود به انجام خواهد رسید و کنگره اصلی نیز تیر ۱۴۰۰ در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: جامعه المصطفی نیز در ۱۴ کشور دنیا، ویژه برنامه‌هایی به منظور بزرگداشت و معرفی شخصیت والای آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره)  را برگزار خواهد شد.
 
آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در روستای قلعه آقاعبدالله از توابع شهرستان شاهرود به دنیا آمد و در ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ به رحمت الهی رفت و مقبره ایشان در حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف واقع است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار