وحیدی در صحن علنی:

مجلس نباید مقابل کارکنان دولت قرار می‌گرفت

نماینده بجنورد گفت: دولت باید هزینه‌ها را به گونه‌ای مدیریت می‌کرد که مجلس در مقابل کارکنان دولت قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان،  محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طی تذکری درباره ابهام‌های بند "و" تبصره ۲ بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: در این بند موضوع کمک به صندوق‌های بخشی از دولت آمده و برای آن مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نیز تعیین شده که از مجموع هزینه‌های محقق شده در نظر گرفته شده است. اما در واقع میزان بدهی‌ها و خلاء‌های موجود در این زمینه رقمی بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را نیاز دارد.

وی ادامه داد: در نشست علنی مجلس باید پیشنهادهایی مطرح شود که با قانون برنامه مغایرت نداشته باشد، اما بسیاری از پیشنهادها چنین هستند؛ در حالیکه کارگروهی که برای تشخیص این امر تشکیل شده است و باید قبل از طرح این پیشنهادها مغایرتشان با قانون برنامه را تشخیص دهند. زیرا ما نمی‌توانیم مجلس را مقابل جمعی از کارکنان دولت قرار دهیم که در این زمینه انتظارهایی دارند.

وحیدی تصریح کرد: دولت باید هزینه‌ها را به گونه‌ای مدیریت می‌کرد که مجلس در مقابل کارکنان دولت قرار نگیرد. نماینده دولت در صحن موافق بسیاری از این پیشنهادها بوده است؛ با وجود اینکه مبالغ محدودی برای تحقق مطالبات نامحدود تعیین کرده‌اند، این مبالغ پاسخگوی تقاضای واقعی کارکنان نخواهد بود.

محمدباقر قالیباف رئیس پارلمان در پاسخ به این تذکر گفت: بند "و" تبصره ۲ به همین علت به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا در آن جا با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی خطاب به پورمحمدی نماینده دولت حاضر در صحن اظهار کرد: اساس بند "و" به دلیل رد دیون صندوق‌های بازنشستگی از اموال آمده، اما دولت در اجرا بد عمل کرده است؛ بنابراین به مصلحت نیست که بند‌ها و سازمان‌های دیگر را نیز به آن اضافه کنیم. ممکن است یک پیشنهاد چند ده هزار میلیارد به هزینه‌ها اضافه کند که جای اشکال دارد و این امر نیازمند اصلاح ساختار بودجه است؛ زیرا ما نمی‌توانیم درآمد حاصل از محل فروش اموال را خرج این مسائل کنیم. بنابراین باید این بند در کمیسیون تلفیق به دقت بررسی و اصلاح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار