چند درصد دانش آموزان کردستانی از آموزش‌های مجازی محروم هستند؟

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت:تا بهره مندی تمامی دانش آموزان کردستانی ازآموزش‌های مجازی خیلی فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست اعضای ستاد تربیتی آموزش و پرورش کردستان با نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در دوران کرونا شاهد تحمیل مشکلات معیشتی بر خانوار‌ها بودیم و همین امر موجب شد که بسیاری از دانش آموزان استان برای استفاده از خدمات آموزشی در بستر فضای مجازی با مشکل مواجه شوند.

او افزود: در مجموع ۳۰ هزار دانش آموز نیازمند در استان وجود دارد که توانایی تهیه گوشی یا تبلت برای استفاده از آموزش‌های مجازی را ندارند.

قربانی اعلام کرد: با همکاری مجموعه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و همراهی افراد خیراندیش در استان موفق شدیم که برای چهار هزار دانش آموز نیازمند گوشی و تبلت تهیه کنیم، اما تا بهره مندی تمامی دانش آموزان استان خیلی فاصله داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: در هیأت دولت نیز هزار میلیارد تومان اعتبار برای این مبحث اختصاص داده شده است که اعتبار سهم استان کردستان تنها برای تهیه ۱۰ هزار عدد گوشی و تبلت است.

قربانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تمام کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان روستا‌های استان در دوران کرونا نیز حضوری بوده، اما مدارس مناطق شهری تعطیل بوده‌اند.

او افزود: طی دو ماه اخیر نیز کلاس‌های آموزشی پایه‌های اول و دوم ابتدایی و برخی کلاس‌های عملی دیگر دانش آموزان با رعایت نکات بهداشتی به صورت حضوری راه اندازی شده است و این روند در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.