شهروندان اردبیلی از کاشت درختان در محدوده حریم شبکه برق پرهیز کنند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: شهروندان استان از کاشت درختان نامناسب و بلند قامت در محدوده حریم شبکه‌های برق پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین قدیمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه رعایت حریم، حتی در کاشت درخت نیز باید رعایت شود از شهروندان درخواست کرد از کاشت درختان نامناسب و بلند قامت در محدوده حریم شبکه‌های برق پرهیز کنند.

او افزود: اسفند ماه زمان کاشت درخت محسوب می‌شود و همه موظف هستیم که در این ایام، با استفاده از فرصتی که طبیعت در اختیارمان قرار داده است، برای توسعه فضای سبز تلاش کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: درختان از مهمترین اجزای محیط زیست می‌باشند که در شرایط آب و هوایی نامساعد از قبیل طوفان شدید و برف سنگین شکسته شده و یا سقوط می‌کنند و ممکن است باعث صدمه به خطوط انتقال، توزیع و بروز خاموشی شوند و هر ساله کار هرس، با هزینه‌های گزافی که باید صرف عمران و آبادی و زیرساخت گردد اجرا می‌شود.

قدیمی افزود: به منظور اطمینان از ایمنی و جلوگیری از بروز قطعی ها، هم استانی‌های عزیز قبل از کاشت درختان در محلی که می‌خواهند درخت بکارند، ایستاده و به بالا نگاه کنند اگر خطوط انتقال و یا توزیع را می‌بینند بهتر است از کاشت درخت در آن نقطه منصرف شوند و اگر خطوطی نمی‌بینید، آن نقطه محل مناسب برای کاشت درخت می‌باشد.

او با اشاره به اینکه اگر شاخه‌های درختان با خطوط برق برخورد کنند، ضمن ایجاد خطر برای شهروندان باعث خاموشی منزل یا محله‌های اطراف خواهند شد، افزود: شهروندان باید قبل از کاشت درخت میزان رشد نهایی آن را در نظر گرفته و با توجه به محل تصمیم بگیرند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از هم استانی‌های عزیز درخواست کرد در صورت مشاهده‌ی هرگونه برخورد شاخه‌ی درخت با خطوط برق، با فوریت‌های برق ۱۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار