بسته کمیته امداد؛

اهدای ۲۰۰ آبگرمکن گازی به مددجویان کمیته امداد/کمک ۴۶۵ میلیون تومانی کرمانشاهی ها به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از اهدای ۲۰۰ آبگرمکن گازی با اعتبار ۳۸۰ میلیون تومان به خانوار‌های مددجوی زیر پوشش کمیته امداد شهرستان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه یکی از سرفصل‌های حمایتی این نهاد را تامین وسایل ضروری زندگی خانوار‌های مددجو دانست و گفت : وسایل ضروری زندگی با هدف تامین آسایش و رفاه خانواده‌های زیرپوشش خریداری می‌شود.

او با یادآوری اینکه بخشی از کمک‌های مردمی نیز برای تامین وسایل ضروری زندگی نیازمندان اختصاص داده می‌شود، گفت : خیران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به منظور تامین اقلام زندگی خانوار‌های مددجو به دفاتر این نهاد اهدا کنند.

طبخ هزار پرس غذای گرم برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از طبخ هزار پرس غذای گرم برای خانوار‌های مددجو کرمانشاهی و اهدای ۶ هزار و ۵۰۰ قوطی مربا به آن‌ها به مناسبت اعیاد ماه مبارک رجب خبر داد.

رخصی گفت: این موادغذایی با اولویت خانوار‌های ایتام و محسنین توزیع شده و بیش از ۲۰ میلیون تومان اعتبار با مشارکت خیران نیک اندیش به منظور تامین این غذا‌ها اختصاص یافته است .

صندوق های صدقات به کمک مددجویان می آید

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: مردم نیکوکار استان طی ۱۱ ماهه اول سپری شده از امسال به‌طور متوسط، ماهانه ۴۶۵ میلیون تومان از طریق صندوق‌های صدقات به مددجویان تحت حمایت این نهاد کمک کرده‌اند.

محسن رخصی به وجود ۱۱۶ هزار صندوق صدقه در معابر، ادارت و منازل استان اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد صدقات استان با مشارکت ۱۱۲ هزار مشترک از صندوق‌های خانگی جمع‌آوری می‌شود.

او مبلغ صدقات جمع‌آوری شده طی ۱۱ ماهه اول سپری شده از امسال را ۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: میانگین صدقه پرداختی استان ۴۶۵ میلیون تومان در ماه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: بدون محاسبه مستمری ماهانه، بخش قابل توجهی از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، مسکن و کارگشایی، سهم کمک‌های مردم در پرداخت‌های بلاعوض این نهاد از صدقات تأمین می‌شود.

رخصی به رتبه دوم کشوری در رابطه با تحقق برنامه تعهدیی در بحث جمع‌آوری زکات خبر داد و گفت: جمع‌آوری ۲۷ میلیارد تومان زکات طی سال ۱۳۹۹ در تعهد استان بوده که تا امروز با جمع‌آوری بیش از ۴۸ میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان شاهد تحقق ۱۸۱ درصدی جمع‌آوری زکات در ستان بوده‌ایم.

او با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۵۰ روستا از یک هزار و ۸۲۴ روستا دارای ظرفیت زکات استان دارای شورای زکات هستند، گفت: ۸۶ درصد از زکات جمع‌آوری شده در امسال برای رفع محرومیت و فقر و ۱۴ درصد برای ساخت و تعمیر پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است .

کسب رتبه دوم کشور توسط استان کرمانشاه در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: کمیته امداد استان کرمانشاه در ۹ ماهه اول امسال رتبه دوم کشوری را در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی کسب کرده است.

رخصی گفت: کمیته امداد استان کرمانشاه امسال بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم مددجویی ایجاد کرده است.

رخصی افزود: از این تعداد شش هزار و ۴۲۵ فرصت شغلی مستقیم با پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام اشتغال و هزار و ۴۹۰ شغل مستقیم نیز از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان ایجاد شده است.

او با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمانشاه در ۹ ماهه اول امسال رتبه دوم کشوری را در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی کسب کرده، ادامه داد: کمیته امداد در ۲۱ شاخص همچون هدایت شغلی، راهبری شغلی و فرابخشی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: در مدت باقیمانده امسال با عنایت خدا و همدلی امدادگران این نهاد دستاورد‌های ارزنده تری برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان در استان کسب می شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار