کاهش شدید آمار بازدیدکنندگان از بنا‌های تاریخی کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کاهش شدید آمار بازدیدکنندگان از بنا‌های تاریخی استان بدنبال شیوع بیماری کرونا خبرداد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کاهش شدید آمار بازدیدکنندگان از بنا‌های تاریخی استان بدنبال شیوع بیماری کرونا خبرداد و گفت : طی یازده ماهه امسال جمعا ۱۱۴ هزار و ۹۲۵ نفر از بنا‌های تاریخی استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی چشمگیر دارد.

او با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر صنعت گردشگری، گفت: طی یکی دو سال گذشته برنامه‌هایی برای تحول و رونق در گردشگری استان طراحی کرده و با هدفگذاری که داشتیم، این روند رو به رشد باید با اجرای تعدادی برنامه در سال ۱۳۹۹ تداوم پیدا می‌کرد.

او افزود: متاسفانه شیوع بیماری کرونا از اواخر پارسال تمام برنامه ریزی‌هایی که داشتیم را به هم ریخت و نتوانستیم با اجرای برخی برنامه‌ها مانند رویداد بین المللی گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ روند روبه رشد گردشگری کرمانشاه را سرعت ببخشیم.

معاون گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا آمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری استان را نیز طی این مدت به شدت کاهش داد، افزود: در یازده ماهه اول پارسال جمعا ۸۳۷ هزار و ۲۷۳ نفر شامل ۸۲۳ هزار و ۷۱۹ گردشگر ایرانی و ۱۳ هزار و ۵۵۴ گردشگر خارجی از بنا‌های تاریخی دارای ورودی استان دیدن کردند که کرونا این آمار را امسال بصورت چشمگیری کاهش داده است.

او از کاهش ۷۲۳ هزار نفری تعداد گردشگران بازدیدکننده از بنا‌های تاریخی استان طی این مدت خبرداد و ادامه داد: در یازده ماهه اول امسال حدود ۱۱۴ هزار و ۹۲۵ نفر شامل ۱۱۴ هزار و ۸۵۵ گردشگر ایرانی و ۷۰ گردشگر خارجی از بنا‌های تاریخی استان بازدید کرده اند که نسبت به مشابه پارسال حدود ۷۲۲ هزار و ۳۴۸ هزار نفر کاهش نشان می‌دهد.

 این مسئول افزود: امسال تاق بستان با ۶۷ هزار و ۱۸۱ نفر، بیستون با ۳۸ هزار و ۴۷۱ نفر و تکیه معاون الملک با ۲۱۵۲ نفر بازدید کننده همچنان در صدر بنا‌های تاریخی پربازدید استان قرار دارند.

او افزود: بیماری کرونا همانند سایر مناطق کشور و حتی دنیا مشکلات زیادی را برای گردشگری کرمانشاه ایجاد کرد که امیدواریم با فروکش شدن آن در ماه‌های آینده بتوانیم دوباره شاهد روز‌های پررونقی برای گردشگری کرمانشاه باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.