نامگذاری خیابان‌ها بوستان‌ها و کوچه‌های کرمانشاه به نام شهدای زن

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه از پیگیری برای نامگذاری خیابان‌ها بوستان‌ها و کوچه‌های کرمانشاه به نام شهدای زن خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، زهره رستمی مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه گفت : با همکاری بنیاد شهید در پی نامگذاری بوستان‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های کرمانشاه به نام شهدای زن هستیم.

او با پیشنهاد نامگذاری تعدادی از مدارس دخترانه به نام شهدای زن به آموزش و پرورش، گفت : این اقدام می‌تواند زمینه ساز شناخت دانش‌آموزان دختر از شهدای زن استان شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه سپس از زنان شهیده و جانباز به عنوان نماد‌های ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان یاد کرد و افزود: زنان همانطور که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و اثرگذاری داشته اند، در طول سال‌های دفاع مقدس هم در میدان عمل بوده و باید به جامعه معرفی شوند.

او با ابراز تاسف از اینکه در سال‌های گذشته خیلی به نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی پرداخته نشده، ادامه داد: بانوان جانباز و آزاده گنجینه‌ای از خاطرات دفاع مقدس هستند که باید به دختران و زنان امروزی معرفی شوند تا نسل جوان از آن‌ها برای زندگی خود الگو بگیرند.

او افزود: نسل جدید نیاز به الگو‌هایی برای زندگی دارند که زنان شهیده و جانباز می‌توانند الگوی خوبی برای آن‌ها باشند تا شاید از این طریق به کمتر شدن میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه امیدوار شویم.

رستمی ادامه داد: شاید به خطا و از روی ظاهر و نگرش زنان و دختران امروزی فکر کنیم که آن‌ها تغییر کرده اند، اما با نگاهی به پرستاران زن شهید مدافع سلامت می‌بینیم که دختران و زنان امروزی یاد و خاطره شهدای زن دفاع مقدس را زنده کرده و می‌کنند.

او با اشاره به نقش اثرگذار زنان در اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: با اجرای صحیح راهبرد‌های گام دوم انقلاب می‌توانیم حتی در شرایط تحریم‌ها هم در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار