معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:

به کارگیری معلم اختصاصی در مقطع ابتدایی ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دانش‌آموز مقطع ابتدایی ظرفیت پذیرش چند معلم را نداشته و به‌همین دلیل تنها یک معلم در این مقطع به‌کار گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به‌کارگیری معلم اختصاصی در مقطع ابتدایی ممنوع است، اظهار داشت: در این مقطع تنها معلم پایه به رسمیت شناخته می‌شود و اگر در پایه ششم چند معلم به کار گرفته می‌شوند، بنا به ضرورت بوده و به‌دلیل کمبود معلم این کار صورت گرفته است.

او به طرح توسعه شایستگی معلمان ابتدایی در کشور اشاره کرد و افزود: دبیرخانه اجرایی این طرح، چهارمحال و بختیاری است که طی این طرح رویکرد‌های نوین در آموزش ریاضی و درس فارسی آموزش داده می‌شود و هدف از این دوه‌ها توانمند کردن معلمان در این دو درس است.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: علاوه بر طرح مذکور، به منظور علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی، کیت‌ها و وسایل آموزشی این درس تهیه شده و در اختیار معلمان ابتدایی قرار گرفته است، همچنین از پارسال تدریس درس ریاضی در قالب بازی و ریاضی در دستور کار قرار گرفته است که این طرح در فضای شاد نیز وجود دارد و برای بهتر یادگیری مفاهیمی مانند اعداد، هندسه، ضرب و تقسیم تدوین شده است.

او با بیان اینکه در مقطع ابتدایی هدف تدریس تخصصی درس ریاضی نیست ادامه داد: اهداف هر دوره تحصیلی مشخص بوده و دوره ابتدایی، دوره آموزش و پرورش عمومی است که یاد دادن مهارت‌های عمومی درس ریاضی مدنظر مقطع ابتدایی است و تدریس عمیق هدف این دوره نیست.

محمدی گفت: از آن‌جا که دانشجوی فارغ‌التحصیل رشته ریاضی، مفاهیم را به‌صورت تخصصی آموزش دیده است، نمی‌تواند از عهده کار تدریس در مقطع ابتدایی برآید، چرا که آموزش مفهوم عدد در تخصص یک معلم ابتدایی است و آموزش‌های تدریس‌شده در دانشگاه فرهنگیان به دانشجومعلمان، به همین هدف صورت می‌گیرد.

او افزود: دانش‌آموز مقطع ابتدایی ظرفیت پذیرش چند معلم را نداشته و به همین دلیل تنها یک معلم در این مقطع به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار