خسارت ۹ میلیارد تومانی سرقت تجهیزات برق در استان کرمانشاه

در سال جاری سرقت تجهیزات برق در استان کرمانشاه ۹ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر سرقت تجهیزات برق در حوزه شبکه‌های برق فشار قوی شیوع پیدا کرده که به همین خاطر تعداد زیادی از سارقان بر اثر برق گرفتگی جان خود را ازدست می‌دهند و یا دچار سوختگی شدید می‌شوند.

او با اشاره به مشکلات اخیر در زمینه قطعی برق گفت : با مدیریت مصرف برق در بخش صنایع و ادارات، کمترین قطعی برق برای مشترکان خانگی استان را داشته ایم و در این زمینه با اعمال برخی از تدابیر از جمله خاموشی نوبتی معابر و روشنایی بزرگراه‌ها از خاموشی برق منازل جلوگیری کردیم.

او افزود: در سطح معابر شهری مشکلی برای روشنایی نداریم و برای مدیریت خاموشی‌ها لامپ تمام معابر یک دوم شده است که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم بخش زیادی از این خاموشی‌ها را جبران کنیم.

مرآتی از امضای تفاهم نامه همکاریم یان شرکت توانیر و بیمه کوثر خبر داد و افزود: بر اساس این قرار داد بیمه حوادث ناشی از قطعی برق در مصارف خانگی و تجاری تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه پارسال تا سقف ۴ میلیون تومان در این حوزه خسارت پرداخت شده است، گفت: البته برای پرداخت خسارت باید در کمیته‌ای که به همین منظور تشکیل شده، ارزیابی شود که وسایل برقی بر اثر نوسان برق سوخته است یا دلیل دیگری داشته است.

مرآتی با اشاره به اینکه ۸۴ درصد مشترکان خانگی مصرف برق مازاد دارند، ادامه داد: از این میزان حدود ۲۵ درصد مشترکان پر مصرف هستند.

او به اجرای طرح مصرف رایگان برق برای مشترکان کم مصرف هم اشاره کرد و افزود: ۲۰ درصد از مشترکان استان کرمانشاه مشمول این طرح شده اند و هزینه برق آن‌ها رایگان بوده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار