کاهش ۹۰ درصدی آسیب‌های اجتماعی با آموزش مهارت‌های زندگی

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، آسیب‌های اجتماعی را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در دیدار با هیئت مدیره خیریه انصار با اشاره به اهمیت ورود خیرین به مسئله مهم کنترل و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و همکاری نزدیک و موثر با مجموعه‌های دولتی گفت: ورود به مسائل متعدد اجتماعی در تمام نقاط دنیا به تنهایی از عهده مجموعه‌های دولتی بر نمی‌آید و ورود مسئولانه همه مجموعه‌های غیر دولتی و خیرین به این حوزه تکمیل کننده اقدامات دولت‌ها در این مسائل است.

او افزود: توان، تجربه و اعتقاد مردم به مجموعه خیریه انصار الرسول پتانسیل بسیار خوبی است که بتوانیم با همکاری و هم افزایی گام‌های موثر و ماندگاری را در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداریم.

صادق زاده به اهمیت مسئله آموزش و گسترش زیربنایی آموزش مهارت‌های گوناگون زندگی در بین خانواده‌ها اشاره کرد و بیان داشت: نحوه برخورد و عکس العمل افراد در برابر مسائل و مشکلات بر انتخاب مسیر و نتایج حاصله از آن تاثیر گذاشته و می تواند زیر بنای ایجاد مشکل و یا برعکس آن زمینه ساز ارتقای سلامت اجتماعی باشد.

او با اشاره به اینکه تاکنون دو مرکز مهارت آموزی در استان کرمان و در شهرستان‌های کرمان و جیرفت راه اندازی شده است، اظهار داشت: نتایج حاصله از آموزش‌های ارائه شده در این مراکز نشان می دهد که آسیب‌های اجتماعی در جامعه آماری تحت آموزش تا ۹۰ درصد کاهش داشته است که این نتیجه بسیار جای تامل دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه باید در کنار ارائه خدمات حمایتی به اقشار آسیب پذیر، نسبت به بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ آن‌ها نیز تلاش کرد، گفت: باید دریافت خدمات حمایتی را به تدریج منوط به دریافت آموزش‌های مهارت زندگی کرد.

صادق زاده عنوان داشت: مجموعه بهزیستی به عنوان تنها مرجع تخصصی مسائل اجتماعی آماده هرگونه همکاری برای آموزش‌های ذکر شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار