افزایش شمار مبتلایان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۴۰ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۵ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان پناه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی کرونایی در استان نداشتیم افزود: شمار بهبود یافتگان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون در کهگلویه وبویراحمد ۲۴ هزار و ۹۸۱ نفر است.

یزدان پناه بیان کرد: از هزار و ۱۳۹ نمونه دریافت شده حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران و بقیه در سایر شهرستان‌های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود گروه هدف این ویروس کشنده به سمت افراد میانسال، کودکان و نوجوانان تغییر کند. 

او پیشگیری از ابتلا به کرونا بویژه نوع انگلیسی این ویروس را مستلزم مشارکت همه جانبه همه مردم در رعایت محدودیت ها، دستور العمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، خودداری از شرکت در تجمعات و دور هیمی‌های خانواده گی، سفر نکردن و پرهیز از عادی انگاری این بیماری دانست. 

یزدان پناه افزود: عادی انگاری بیماری کرونا، افزایش تجمعات بدلیل زلزله و سایر مراسمات و جابجایی‌های جمعیتی و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند استان را به طرف پیک بعدی نزدیک‌تر کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.