معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

توجه مردم خراسان شمالی به شیوه نامه های بهداشتی کمرنگ شده است

دلشاد گفت: براساس آخرین بررسی‌های انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای ، میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز، اماکن و محیط‌های اداری و کاری استان کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : اکنون میانگین توجه به توصیه‌ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان به ۸۱ درصد رسیده است که رقمی نگران کننده است.


بیشتر بخوانید 


او افزود: میزان رعایت این شیوه نامه های در شهرستان بجنورد ۷۷ درصد، شیروان ۷۶ درصد، مانه و سملقان ۸۱ درصد، فاروج ۸۴ درصد، جاجرم ۸۵ درصد، گرمه ۸۷ درصد و رازوجرگلان ۹۳ درصد است.

او منظور از رعایت شیوه نامه های بهداشتی را استفاده از ماسک توسط خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح مراکز، اماکن و محیط‌های اداری و کاری عنوان کرد.

دلشاد تاکید کرد: کاهش توجه مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی در روز‌های اخیر می‌تواند عواقب بسیار ناگواری را رقم زده و به افزایش فوتی‌های کرونایی منجر شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در شبانه روز گذشته یک تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این استان جان باخت و با شناسایی ۳۸ بیمار جدید، شمار بستری شدگان کرونا در مراکز درمانی استان به ۱۳۳ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.