پیش بینی توسعه بیش از ۱۰۰ هکتار باغ در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به برنامه‌های تدوین شده برای توسعه باغات شهرستان کرمانشاه در سال زراعی جاری پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ هکتار به سطوح باغات شهرستان کرمانشاه اضافه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  گفت:امسال با مکان یابی و شناسایی عرصه‌ها و انجام چاله کنی شروع شده است  و با تامین نهال‌های استاندارد دیم و آبی توسط متقاضیان و نظارت فنی کارشناسان و مراکز جهاد کشاورزی تا اواسط فروردین ماه ادامه دارد.

دارایی گفت:تاکنون  ۶۰ هکتار برای احداث باغ شناسایی و چاله کنی در سطح ۶۰ هکتار نیز صورت گرفته است و با توجه به شرایط آب و هوایی در حال پیگیری‌های کشت هستیم.

 دارایی از دیگر فعالیت‌های این واحد را  اصلاح و احیاء باغات ، تشکیل کلاس‌های مجازی آموزشی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد و  گفت:  ۲۰ کلاس توسط مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌های تابعه تاکنون تشکیل شده است.

او ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی در سطح ۱۰۰ هکتار شناسایی و زمینه کشت فراهم شده است در زمینه کشت زعفران در سطح ۳۰ هکتار شناسایی و در سال آتی و با توجه به فصل مناسب کشت خواهد شد.

او با اشاره به  توسعه سطح گلخانه‌ها  در کرمانشاه گفت: ۸ شهرک گلخانه‌ای شناسایی و در حال برسی فنی و شرایط آن‌ها هستیم، در زمینه توسعه و تولید قارچ خوراکی تا کنون ۳ واحد شناسایی  شده و در حال ساخت و ساز  است با تکمیل این واحد‌ها تولید قارچ در شهرستان از ۱۲۰ تن در سال بیشتر می‌شود .
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار