تعطیلی بازار شب عید استان مرکزی شایعه یا واقعیت

چند وقتی است که در بین مردم استان مرکزی موضوعی مبنی بر تعطیلی بازار در نیمه دوم اسفند دهان به دهان می‌چرخد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،این روز‌ها با وجود شیوع کرونا به ویژه کرونای انگلیسی بازار استان مرکزی به ویژه شهر اراک گرم است؛ خیابان‌ها پرجمعیت بوده و مردم مشغول خرید عید هستند.

شاید این مساله متاثر از موضوع تعطیلی بازار در نیمه دوم اسفند موضعی است که نقل محافل در استان مرکزی شده و دهان به دهان می‌چرخد و برخی‌ها این موضوع را باور کرده اند.

اما سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی در مورد این موضوع گفت: شایعه‌ای که در خصوص تعطیلی ۱۵ اسفند در فضای مجازی پخش شده کذب است.

جمالیان افزود: از مردم خواهشمندیم به خبر‌های کذب و دروغین توجه نکنند و خرید‌های خود را با برنامه ریزی و در ساعات خلوت انجام دهند.

او اضافه کرد: باید همچنان فاصله اجتماعی و شستشوی دست‌ها رعایت شود و لازم است که تمامی دستورالعمل‌های های بهداشتی با هم رعایت شود.

رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی بیان کرد: از کسبه و مردم عزیز خواهشمندیم که از سفر‌های بی‌مورد به استان‌های قرمز مثل خوزستان، تهران و البرز شدیداً بپرهیزند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده گردید و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی، زرد و آبی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.