صدور ۲ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تا کنون ۲ هزار جلد سند روستایی و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در راستای هماهنگی صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری (شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت)، نشست هماهنگی فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا کنون دو هزار جلد سند روستایی و شهری (شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: از مجموع دو هزار جل سند، تعداد یک هزار و ۲۰ جلد سند مربوط به اسناد مالکیت روستایی و ۹۸۰ جلد مربوط به صدور سند مالکیت شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان بوده است.

رئیسی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۷۴۴ پرونده روستایی و یک هزار و ۹۴۳ پرونده شهری جهت اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن (صدور اسناد مالکیت روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) به ادارات ثبت شهرستان‌ها ارسال شده است.

او ادامه داد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تا کنون تعداد ۶۷ هزار و ۸۲۴ جلد سند مالکیت روستایی و ۹ هزار و ۸۱۴ جلد سند مالکیت شهری صادر شده است که ساماندهی در بافت روستا، افزایش ارزش افزوده ملک، استفاده از سند برای دریافت تسهیلات بانکی بعنوان وثیقه، استفاده بعنوان سندی قابل ارائه وقابل اسناد در محاکم قضایی، کاهش اختلافات ملکی وجلوگیری از بروز اختلافات ملکی، تثبیت مالکیت اشخاص وموثر درکاهش مهاجرت به شهر‌ها و پرداخت حداقل هزینه در کوتاه‌ترین زمان جهت اخذ سند، از مزایایی هستند که صدور اسناد مالکیت به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.