واکسیناسیون دام‌های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در دزفول

رئیس اداره دامپزشکی دزفول از آغاز واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی دزفول با اشاره به آغاز ایمن سازی دام‌های سنگین این شهرستان بر علیه بیماری لمپی اسکین گفت: واکسیناسیون در جمعیت گاوی دامداری‌های صنعتی نیمه صنعتی و مناطق پرتردد و پرخطر شهرستان با بهره گیری از نیرو‌های بخش دولتی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که ۱۴ هزار  رأس دام سنگین تحت پوشش این واکسیناسیون قرار گیرد.

او افزود: از دامداران درخواست داریم هنگام رجوع اکیپ‌های دامپزشکی به منظور واکسیناسیون دام‌ها و پیشگیری از بیماری لمپی اسکین همکاری لازم را به عمل آورند.

ورجاوند در ادامه اظهار داشت: لمپی اسکین یا آبله گاوی یک بیماری ویروسی در گاو و گوساله است که سبب بروز علائمی، چون تب، کم اشتهایی، تاول‌های پوستی به همراه ورم دست و پا می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول با بیان اینکه ویروس عامل  این بیماری اغلب از طریق نیش پشه‌ها از یک دام بیمار به دام سالم منتقل می‌شود، تصریح کرد: با افزایش فعالیت پشه‌ها در فصول گرم سال احتمال شیوع این بیماری افزایش پیدا می‌کند بنابراین سمپاشی جایگاه‌های نگهداری دام‌ها در کنار واکسیناسیون نقش بسزایی در جلوگیری از انتشار این بیماری دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار