مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی:

حضور در امتحانات شبه‌نهایی اختیاری است

قاسمعلی خدابنده گفت: حضور در امتحانات هماهنگ استانی شبه‌نهایی اختیاری است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی درخصوص برگزاری حضوری امتحانات هماهنگ شبه‌نهایی در استان گفت: برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم، امتحانات شبه‌نهایی به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ چون آن‌ها نتیجه زحمات دوازده ساله خود را امسال باید در امتحانات نهایی و کنکور سراسری ببینند.

او افزود: قرار بر این شده که دو امتحان هماهنگ برگزار کنیم که دانش‌آموزان مقداری در حال‌وهوای امتحان‌ها قرار بگیرند. این امتحانات یکی از دروس عمومی و یکی از دروس تخصصی هر رشته است.

مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی ادامه داد: اجباری برای حضور دانش‌آموزان نیست، ولی درخواست ما از دانش‌آموزان و خانواده‌ها این است که دانش‌آموزان در امتحانات حضوری شرکت کنند که خودشان را محک بزنند و سنجیده شوند.


بیشتر بخوانید


خدابنده با تاکید بر اینکه مدیران مدارس قطعا دستورالعمل ها را رعایت خواهند کرد و تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس رعایت خواهد شد، بیان کرد: بیشتر سعی می‌شود از فضا‌های نمازخانه و داخل سالن‌ها که وسعت بیشتری دارند، استفاده شود که دانش‌آموزان بتوانند در جلسه امتحان که حداکثر یک یا یک‌ونیم ساعت بیشتر نیست، شرکت کنند.

او تصریح کرد: با برگزاری این امتحانات هم می‌خواهیم شاهد اینکه در آموزش مجازی چه اتفاقی افتاده است باشیم و هم عملکرد دانش‌آموزان را در این چند ماهی که در سامانه شاد و شبکه‌های مجازی آموزش دیدند، ببینیم که تا چه میزان این آموزش‌ها موثر بوده و کیفیت آموزش‌ها چقدر بوده است و دانش‌آموزان خود را برای امتحانات نهایی آماده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با آموزش حضوری در مدارس تاکید کرد: دانش‌آموزانی که در پایه اول و دوم ابتدایی هستند و هنرجویان هنرستان‌ها در مناطقی که از نظر شیوع ویروس کرونا، این امکان برای ما بوده که کلاس حضوری بر اساس شیوه نامه ها تشکیل بدهیم، کلاس‌ها به صورت حضوری امکان تشکیل دارد.

خدابنده اظهار کرد: در بعضی از مناطق، استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها کمتر بوده، در برخی از مناطق هم دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا می‌کنند یا در کلاس‌های رفع اشکال یا کلاس‌های تدریس حضور دارند. در مناطقی که در وضعیت آبی یا زرد هستند، این اتفاق می‌افتد، اگر وضعیت نارنجی یا قرمز باشه قطعا هیچ کلاسی تشکیل نمی‌شود.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب ما همینجوری داریم میمیرم ...از ی طرف کنکور از ی طرف نهایی..شبه نهاییتون دیگع چیه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
امتحانا خیلی سخته ما الان باید بستیم واسه کنکور بخونیم ن این امتحانای شبه نهایی ک. ثاتیر چندانی هم نداره همش فشار رومونع نهای از ی طرف کنکور از طرف دیگه ک شبه نهایی هم بهش اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۰۲:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
ب ما نگفتن اجباری نیست گفتن حتما باید بیایید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۱۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
خودتو ناراحت نکن ولش کن بیا با هم یکم حرف بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۷:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بخدا خیلی سخته لطفا به معلما بگین که اینقد نگن اجباریه مابراکنکور میخونیم اینقد فشار روحی وروانی داریم ک دیگه حوصله شبه نهایی نداریم
آخرین اخبار