پس‌لرزه‌های زلزله سی‌سخت روی آینده تحصیلی دانش‌آموزان/ وضعیتی عجیب که آینده‌سازان این شهر با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند + فیلم

زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹بهمن ماه شهر سی‌سخت علاوه برخسارات سنگین بر پیکره شهر سی‌سخت موجب مختل شدن تحصیل دانش‌آموزان این شهرستان شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش از طریق کتاب‌های درسی جای خود را به فضای مجازی داده و دانش‌آموزان با مشکلات بسیاری روبرو شدند.

در همان روز‌های اول شیوع ویروس کرونا بود که دانش‌آموزان، یادگیری مطالب درسی را از طریق شبکه آموزش، دنبال می‌کردند، اما رفته رفته معلمان مدارس نیز با ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی، سعی کردند تدریس خود را از این راه به گوش دانش‌آموزان برسانند، اما هیچ‌کدام جای خالی تدریس در مدرسه را برای دانش آموزان پر نکرد.

 

 

پای درد دل دانش‌آموزان سی‌سختی/ افت تحصیلی ارمغان زلزله ۵.۶ ریشتری+فیلم و عکس

عدم زیرساخت‌ها موجب شد تا دانش‌آموزان به خصوص در مناطق محروم با مشکلات زیادی مواجه شوند و تا جایی که برخی از دانش‌آموزان روستایی برای این که به اینترنت وصل شوند و در کلاس مجازی شرکت کنند باید به بالاترین نقطه آن منطقه می‌رفتند.

ترس توانایی تأثیرگذاری روی نحوه یادگیری، حل مشکلات، ارتباط با دیگران و همکاری با جامعه را دارد، اما وقتی اضطراب شدید و نامتناسب باشد، تأثیر بسیار بدی بر عملکرد تحصیلی می‌گذارد.

برای ایجاد یادگیری مؤثرتر، به‌خصوص در محیط‌های یادگیری مجازی، لازم است به احساسات یادگیرندگان توجه و محیط آموزشی مناسب برایشان فراهم شود.

پای درد دل دانش‌آموزان سی‌سختی/ افت تحصیلی ارمغان زلزله ۵.۶ ریشتری+فیلم و عکس

زلزله ۵/۶ دهم ریشتری ۲۹ بهمن شهر سی‌سخت علاوه بر خسارات شدید به پیکره شهر سی‌سخت موجب مختل شدن تحصیل دانش‌آموزان این شهر شده است به همین منظور به میان دانش‌آموزان سی‌سختی رفتیم تا ببینیم این روز‌ها در این شرایط سخت آیا قادر به شرکت در کلاس‌های مجازی هستند.

پای درد دل دانش‌آموزان سی‌سختی/ افت تحصیلی ارمغان زلزله ۵.۶ ریشتری+فیلم و عکس

دانش‌آموزان که هنوز ترس و وحشت زلزله ۲۹ بهمن را داشتند گفتند ترس از زلزله و زندگی در چادر در این هوای سرد موجب شده ما نتوانیم در کلاس‌های آنلاین شرکت کنیم چرا که همه اعضای خانواده در یک چادر زندگی می‌کنیم و با این شرایط نمی‌توانیم تمرکز لازم برای حضور در کلاس‌های آموزش مجازی را داشته باشیم.

در صورت تداوم این رویه قطعا دانش‌آموزان سی‌سختی از تحصیل باز خواهند ماند و دچار افت تحصیلی خواهند شد که می‌طلبد مسؤولان مربوطه چاره‌ای بیندیشند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.