بهره برداری از ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور

در راستای پویش هفته چهل و سوم الف – ب- ایران، ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۶۵۱ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه در سال جهش تولید تلاش‌های فراوان برای عمران و آبادانی صورت گرفته و استان فارس هم به ویژه در حوزه تامین برق و انرژی گام‌های موثر برداشته است، گفت: حرکت سازنده ایجاد شده در زمینه عمران و آبادانی فارس قابل ستایش است.

آیت الله دژکام افزود: این تلاش‌ها نمودی از موفقیت خدمتگزاران ملت در کارزار تحریم‌های ظالمانه است امید است این اقدامات آغازی برای توسعه بیشتر در استان فارس باشد و سال ۱۴۰۰ با گام‌های بلندتر در جهت توسعه در استان فارس آغاز شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر نیز با بیان اینکه طرح‌های پویش الف - ب- ایران اقدامی در جهت توسعه زیر ساخت‌های تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور است اظهار داشت: این طرح‌ها نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل ۱۳۱ میلیار ریال، طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق داراب گرد و طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل ۲۶۰ میلیارد ریال است که در شهرستان‌های داراب و مرودشت افتتاح می‌شود.

غلامرضا نصیری افزود: همچنین در قالب این پویش دو بی خط ۶۶ کیلوولت و کلیدخانه ۲۰ کیلو ولت در استان بوشهر با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و هدف از راه اندازی این طرح‌ها تقویت شبکه ۶۶ کیلوولت شهربوشهر و امکان تغذیه پست ۶۶ کیلوولت نیایش درآینده و تامین برق پروژه مسکن مهرو متقاضیان جدید درشهر بوشهر و همچنین پاسخگویی به متقاضیان برق کشاورزی، شیلات و روستایی درحال حاضر و در آینده دراین استان است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با بیان مشخصات نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت اظهار داشت: این نیروگاه با تولید سالانه ۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق درشهرستان مرودشت ساخته شده و ۶ نفر بطورمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، این نیروگاه باهدف کاهش تلفات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده از انرژی پاک و کاهش آلودگی محیط زیست وکاهش بار پست سهل آباد دراین شهرستان احداث شده است.

نصیری ادامه داد: امسال در مجموع ۳۸۰ میلیارد تومان طرح برق و انرژی در فارس به بهره‌برداری رسیده است.

او با بیان اینکه پویش هرهفته الف ب_ ایران در راستای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش رضایت مندی مردمی در عرصه خدمت رسانی است اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها تامین برق و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی‌ها، تقویت شبکه، تامین برق برای مشترکین جدید، بهبود پایداری شبکه‌های ۶۳ کیلوولت است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در ادامه افزود: ظرفیت ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره برداری از طرح‌های جدید از ۱۵ به ۴۰ مگاولت آمپر افزایش می‌یابد، کاهش بارمصرفی ایستگاه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و تامین برق پایدار جهت حدود ۲۲ هزار خانوارشهرداراب از جمله اهداف این طرح است، همچنین ظرفیت پست انتقال برق درود زن، از ۱۵ به ۴۰ مگاولت آمپر افزایش می‌یابد. کاهش بارمصرفی ایستگاه درود زن، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و امکان تامین برق متقاضیان فعلی و آینده کشاورزی هم از جمله اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر بیان کرد: پویش هر هفته الف – ب- ایران به ابتکار وزارت نیرو آغاز شد و همچنان ادامه دارد این طرح ارزشمند با محوریت هرهفته الف – ب-ایران "ساخت و ساز ها" و "ساز و کارها" به اجرا در آمد و ثمرات ارزشمندی برای استان فارس و جنوب کشور داشته است.

نصیری با عنوان این که اصلاح ساز و کار‌ها و روند‌ها در کنار توسعه ساخت و ساز‌ها و طرح‌ها، در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای قرار دارد یادآور شد: برنامه ریزی صورت گرفته برای شاخص‌های عملکردی سال جاری شامل؛ برنامه کلان، مشترکین، سیستم اطلاعات جغرافیایی، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت پست‌ها و اصلاح خطوط، و افزایش ایمنی مسیر اصلی حرکت این پویش است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار